Olvasom: „(...) Az Igazi Csíki Sör melletti szolidaritás jegyében a Magyar-Turán Alapítvány valamennyi eseményéről, így a Kurultájról, valamint az augusztusi Ősök Napjáról is kitiltja a Heineken termékeit... (...) Álláspontjuk szerint a román bíróság jogtalanul tiltotta be az Igazi Csíki Sört. (...) ...a Magyar-Turán Alapítvány kiáll a jogtalanul ellehetetlenített székelyföldi vállalkozás mellett. Elfogadhatatlannak tartják a Heineken »agresszív üzletpolitikáját, hamis érvelését, valamint a magyar nyelvet Romániában diszkrimináló törekvéseit«. Az alapítvány arra kéri tagjait, szimpatizánsait, hogy bojkottálják a Heinekent, a multicég egyetlen termékét se fogyasszák... (...)” (http://bor.mandiner.hu/cikk/20170207_kitiltottak_a_heineken_termekeket_a_kurultajrol)
Idézek 2 párbeszédből a cikk alól, a kommentsorból:
– Ha ebbe nem rokkan bele a Heineken...
– Ha nem rokkan bele, akkor is komoly veszteséget könyvelhet el. A Heineken gyártja és forgalmazza Magyarországon a Heineken, Gösser, Gösser NaturRadler, Edelweiss Hefetrüb, Zlaty Bazant, Kaiser, Krušovice Světlé, Krušovice Černé, Soproni, Soproni 1895, Soproni Fekete Démon, Soproni Radler Citrom, Soproni Radler Lime - Guava, Steffl, Arany Fácán, Arany Fácán Kakas, Adambräu söröket, a Gösser, Buckler és Soproni alkoholmentes söröket és a Strongbow cidereket. Ha csak néhány százezer vásárló nem veszi meg azt a Heineken-terméket, amit eddig megvett, már az is kellemetlen veszteség a cég számára.
– A Heinekennek kb. 20 000 milliárd eurós árbevétele és kb. 2000 milliárd eurós profitja volt. A magyar piac kb. kerekítési hiba náluk.
– És a székelyföldi piac nem kerekítési hiba? Mégis nemtelenül kinyírták az igazi csíki sört. Az a legkevesebb a Heinekennel szemben, hogy nem vásároljuk a termékeit.