Blogikus fixáció

Kis KÖZÉL, kis MAGÁNÉL, no meg némi KULTÚRA. De mindenek előtt MÉLTÁNYOSSÁG, ÁLLHATATOSSÁG - és BÉKESSÉG!
 
Ugyanakkor: CETERUM CENSEO CARTHAGINEM ESSE DELENDAM!

bbjnick (meg)írja...

Mélymagyarveszély!!!

A bejegyzések...

...teljes címlistája és leadje megtalálható az oldal alján, A BLOG TARTALMA (VALAMENNYI BEJEGYZÉS) c. dobozban.

Az olvasók és kommentelők iránti tiszteletből...

...a blogon előzetes moderációt alkalmazok.

Friss topikok / (Leg)Utóbbi hozzászólások

Közösségi blogolás

bbjnick olvassa...

A blog tartalma (Valamennyi bejegyzés)

...

Creative Commons Licenc

Urunk színeváltozásának ünnepe (Mk 9,2-8; Mt 17,1-9; Lk 9,28-36) eszembe juttatta A zarándokot...

2009.08.06. 10:14 bbjnick

A zarándok

„Uram, Jézus Krisztus, élő Isten Fia, könyörülj rajtam, bűnösön!”

Urunk színeváltozásának ünnepe (Mk 9,2-8; Mt 17,1-9; Lk 9,28-36) eszembe juttatta A zarándokot, a XIX. század második felében elterjedt orosz vallásos „népkönyvet”. Nagyon nagy szégyen, de nem tegnap forgattam utoljára. Két magyar kiadását ismerem: az első még nyolcvankilencben jelent meg a Nyíregyházi Görögkatolikus Hittudományi Főiskola kiadásában (Dr. Korzenszky Richárd bencés szerzetes fordításában), a második, tulajdonképpen ugyanennek teljesebb kiadása, kilencvenháromban a Bencés Kiadó gondozásában. Megnéztem a Világhálón és a rövidebb változat szövege teljes egészében megtalálható és olvasható a hittudományi főiskola szerverén.
 
azarandokkonyvborit_bbjblghzvrz_.jpg„Isten kegyelméből keresztény vagyok, tetteim szerint nagy bűnös, hivatásom szerint hontalan vándor, a legalacsonyabb sorból, s helységről-helységre zarándokolok. Tulajdonom a következő: hátamon egy zsák száraz kenyérrel, a mellemen a Szentírás: ennyi mindenem. A Szentháromság ünnepét követő huszonnegyedik héten bementem egy templomba déli istentiszteletre imádkozni. A tesszalonikiekhez írt első levelét olvasták az Apostolnak, az ötödik fejezet tizenhetedik versét, amelyben ez áll: »Szüntelen imádkozzatok!« Ez a szó nagyon megragadott, s elkezdtem gondolkodni, hogyan lehet szüntelen imádkozni, amikor az embernek még mást is kellene tennie, hogy életét fenntartsa. Fellapoztam ezt a Bibliában, és ott saját szememmel láttam azt, amit hallottam: »minden alkalommal imádkozzatok a Lélekben könyörögve és imákat mondva.« (Ef 6,18) Gondolkoztam, gondolkoztam, de megoldást nem találtam...”
 
A zarándok itt (is) olvasható: www.atanaz.hu/seminary/mei/zoefosz/zarindex.htm
 
„Valljátok meg tehát egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Igen hathatós az igaz ember buzgó könyörgése.” (Jak 5.16)

(A bejegyzés) Innét: magyarido.blog.hu/2009/08/06/a_zarandok

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bbjnick.blog.hu/api/trackback/id/tr231292165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása