1+1 jegyzet
...Bibó azért lett „elsikkasztva” (vagy sokkal inkább elsüllyesztve), mert azok, akik zászlójukra tűzték, megsejdítették, ki is ő valójában. Bibó ugyanis, a par excellence keresztény úri magyar. Bibó ül a tornácon, a pulykataknyok árnyékában (azok nagy, rózsaszín virágú növények) a református lelkésszel, a helyi módos parasztgazdával, a zsidó orvossal és egy-két egyetemi kollégával, a feleségek a gyerekekkel az udvaron játszanak, míg a férfiak boroznak, cigarettáznak, filozofálnak és politizálnak. Bibó nem ideologikus, hanem pragmatikus és személyes. Bibó alapállása nem az absztrakt társadalmi igazságosság, hanem a méltányosság. Bibó nem megmond, hanem gondolkodik és várja a reakciókat gondolataira. Hát, valahogy így... (Innét: mandiner.blog.hu/2014/05/10/valoban_eltorzult_a_magyar_alkat_bibo?full_commentlist=1#comments)
...Szerintem túlértékeli[k] Bibó jelentőségét a gatyaváltásosdiban. Bibó egy állam- és közigazgatási jogász volt, akinek a politikai filozófia volt a hobbija (amit igen magas szinten művelt); ötvenhatos és ötvenhat utáni szerepe, a kádárkorban körülötte kialakult (értelmiségi) mítosszerűség (és az, hogy már nem tudott tiltakozni ellene, hogy visszaéljenek a nevével) tette alkalmassá arra, hogy rendszerváltás-trade markot csináljanak belőle azok, akik azt csináltak. Volt néhány jól idézhető mondata, azokat sűrűn mondogatták, de hogy hogyan alakult Magyaro. sorsa ’89-’90 után az legkevésbé t’án Bibón, az ő szellemi örökségén múlott --- kötve hiszem, hogy a nagyhatalmak Bibóhoz igazították volna a posztkomm. országokkal kapcsolatos elképzeléseiket... (U. o.)