Olvasom: „Retorika, érveléstechnika, logika, írásgyakorlat. Ezek a fontos, alapvető készségtárgyak nem szerepelnek a pázmányos joghallgatók kötelező órarendjében. A holokauszttörténet viszont szerepelni fog. Ezután valaki jogász lehet anélkül, hogy szóban vagy írásban értelmesen érvelni, gondolkodni tudna; de anélkül, hogy holokauszttörténetből levizsgázna, nem kap diplomát. Szuromi Szabolcs rektor keddi bejelentése szerint minden karon, tehát például az informatikus vagy a matematikus hallgatóknak is kötelező lesz a holokauszt történetéről szóló tárgyat elvégezni: csakúgy, mint az évek óta kötelező »katolikus hit alapjai« elnevezésű tárgyat... (...)” (mandiner.blog.hu/2015/05/28/kotelezo_holokauszttortenet_dogmasitas_a_felsooktatasban)
...A holokauszt, mint diszciplína, nem történelem, hanem ideológia. Ezért áll büntetőjogi tilalom alatt vitatása. A holokausztkutatás elsődleges célja nem az, hogy történelmi tényeket tárjon fel, hanem hogy egységes értelmezési keretbe foglalja a zsidókkal történteket és azokból különböző filozófiai következtetéseket vonjon le. Ilyen kérdésekkel foglalkoznak, minthogy: integrálható-e a történelembe a holokauszt vagy hogy teológiai vagy történelmi esemény volt-e stb.? Ma már komoly kultusz is szövődött a holokauszt köré. Sok szempontból nagyon hasonlít például a marxizmus-leninizmus munkásmozgalom-történetéhez. (Amit, anno, hasonlóképpen ideológiai keretben és kötelező jelleggel oktattak, s annak vitatása is komoly jogi szankciókat vont maga után.)... (Innét: mandiner.blog.hu/2015/05/28/kotelezo_holokauszttortenet_dogmasitas_a_felsooktatasban#comments)
***
Apdét vagy kiegészítés:
Schmidt hadnagy (a polgárháború hőse) és harminc fia és négy lánya ajánlja: bbjnick.blog.hu/2014/03/10/_a_statualas_a_lenyeg