Blogikus fixáció

Kis KÖZÉL, kis MAGÁNÉL, no meg némi KULTÚRA. De mindenek előtt MÉLTÁNYOSSÁG, ÁLLHATATOSSÁG - és BÉKESSÉG!
 
Ugyanakkor: CETERUM CENSEO CARTHAGINEM ESSE DELENDAM!

bbjnick (meg)írja...

Mélymagyarveszély!!!

A bejegyzések...

...teljes címlistája és leadje megtalálható az oldal alján, A BLOG TARTALMA (VALAMENNYI BEJEGYZÉS) c. dobozban.

Az olvasók és kommentelők iránti tiszteletből...

...a blogon előzetes moderációt alkalmazok.

Friss topikok / (Leg)Utóbbi hozzászólások

Közösségi blogolás

bbjnick olvassa...

A blog tartalma (Valamennyi bejegyzés)

...

Creative Commons Licenc

Valóság nagybátyánkkal a kocsmában: logikus, esztétikus, etikus

2014.05.05. 07:01 bbjnick

— Adalék a Tégy a motiválatlanság ellen! c. felhíváshoz (magyarido.blog.hu/2008/08/24/tegy_a_motivalatlansag_ellen)

@Sámánnak, @Gaspernek, @Építésznek, @Weisz Hubának és minden jóakaratú nicknek

(E bejegyzés 2008. augusztus 29-én született.)

Valóság nagybátyánk a kocsmában ült. Előtte, az asztalon, tucatnyi sörösüveg. Az egyik száján légy pihent. Valóság nagybátyánk folyamatosan maga elé motyogott.

Csak álltam és néztem, és nem tudtam róla levenni a szemem. Miközben már Mancika rég kirakta elém a pultra a két deci száraz fehéret, én még mindig csak Valóság nagybátyánkat figyeltem: ahogy ült ott, görnyedten, üres tekintettel a semmibe meredve, motyogva.

- Mit mond? - kérdeztem Mancikát.

- Mindig ugyanazt - szólt ki a mosogatásból Mancika.

Cigarettára gyújtottam és tovább figyeltem.

Egyszer csak Valóság nagybátyánk ültében kihúzva magát felém fordult, a szemembe nézett és, minden kétséget kizáróan, ezt mondta:

- Logikus, esztétikus, etikus.

Egyúttal, egy bizonytalan lendülettel, megpróbált felállni is; sikertelenül: térdei megrogytak, előrebillent, támaszkodó kezeivel sörösüvegeket sodorva le az asztalról. A kocsmát betöltötte a kövezetre hulló üvegek csörömpölése.

Valóság nagybátyánk visszazökkent székére és fejét a sörtócsában pihenő karjaira hajtotta.

Mancika felé fordultam, a jelenet hatását kutatva. A mosogatóban ugyanúgy zubogott a víz, mint néhány pillanattal előbb, Mancika azonban nem volt sehol. Riadtan néztem körül. A kocsma teljesen üres volt.

Most, hogy így visszagondolok, kicsit elkapkodtam én azt a menekülést, legalább a két deci fehéremet megihattam volna. Ha már Mancika kitöltötte.

(A bejegyzés) Innét: magyarido.blog.hu/2008/08/29/logikus_esztetikus_etikus_valosag_nagybatyankkal_a_kocsmaban

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bbjnick.blog.hu/api/trackback/id/tr396118833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása