Blogikus fixáció

Kis KÖZÉL, kis MAGÁNÉL, no meg némi KULTÚRA. De mindenek előtt MÉLTÁNYOSSÁG, ÁLLHATATOSSÁG - és BÉKESSÉG!
 
Ugyanakkor: CETERUM CENSEO CARTHAGINEM ESSE DELENDAM!

bbjnick (meg)írja...

Mélymagyarveszély!!!

A bejegyzések...

...teljes címlistája és leadje megtalálható az oldal alján, A BLOG TARTALMA (VALAMENNYI BEJEGYZÉS) c. dobozban.

Az olvasók és kommentelők iránti tiszteletből...

...a blogon előzetes moderációt alkalmazok.

Friss topikok / (Leg)Utóbbi hozzászólások

Közösségi blogolás

bbjnick olvassa...

A blog tartalma (Valamennyi bejegyzés)

...

Creative Commons Licenc

„Aztán ők magukhoz tértek, mi meg nem.”

2009.03.11. 03:10 bbjnick

magrittereneaszeretok1928_bbjnckblghzvrz_.jpg

„De jó, hogy demokrácia van!”

„Szóljatok M.V.-nek, hogy állitsa meg M. A.-t !

Az alábbi idézet Martin Amis angol írótol való. Én a »magyar interneten« nem merném az alábbiakat magyarul leírni. Ezért egy angol idézet következik innen:
Vintage Open-Market ISBN:978-0-307-38666-3
(Martin Amis: House of meetings)

Persze kiragadott, pontozott, miazmás...
Fontos, hogy aki azt mondja: »They were, I said« az a szereplő orosz.

»...in the thirties and forties of the twentieth century, who was more disgusting, Russia or Germany? They were, I said. Much more disgusting. But something follows from that. They were much more disgusting than we were. Still, they recovered and we did not.« ... »In 2004 the German offense is a very slightly lighter thing than was. The Russian offense, in 2004, is still the same offense.«... »The conscience, I suspect, is a vital organ. And when it goes, you go. If it was up to me, I'd demand a formal apology, in writing, for the tenth century;and for all others in between.«...»Say sorry,someone.Someone tell me they're sorry. Go on. Cry me Volga, cry me Yenisei, cry me the Moscow River.«” (neonepiprimitiv.blog.hu/2009/03/05/allitsatok_meg_m_v_t?fullcommentlist=1#c5154202)


„(…) …a huszadik század harmincas-negyvenes éveiben ki volt undorítóbb, Oroszország vagy Németország? Ők voltak (…) Sokkal undorítóbbak.
 
Ebből viszont következik valami. Ők sokkal undorítóbbak voltak nálunk. Aztán ők magukhoz tértek, mi meg nem. Németország nem fonnyadt el, mint azt Oroszország teszi. A szigorú vezeklés – és pedig nem elsősorban igazságlátó bizottságok létesítése és az állami jóvátétel, hanem a bíróság elé állítás, bebörtönzés, és igen, kivégzés, vezeklő öngyilkosság, idegösszeomlás, önkínzás, hajtépés – csökkenti a kihágás súlyát. Vagy mire jó a vezeklés? Mit használ? 2004-ben a német bűn kicsivel kisebb, mint volt. 2004-ben az orosz bűn ugyanakkora.
 
(…) Gyanítom, hogy a lelkiismeret létfontosságú szerv. Ha odavan, te is odavagy.
 
Ha rajtam múlna, én hivatalos, írott bocsánatkérést követelnék a tizedik századért, meg az összes többiért azóta. (…)
 
Valaki mondja ki, hogy sajnálja. Valaki mondja nekem, hogy sajnálja. Na. Sírj nekem, Volga, sírj nekem, Jenyiszej, sírj nekem, Moszkva-folyó.”


(A idézet forrása: Amis, Martin: Találkozások háza (ford.: Pék Zoltán) Európa Kk., Bp., 2005., ISBN 978 963 07 8468 9)


 +++

Apdét (vagy kiegészítés):
 
Schmidt hadnagy a témához kapcsolódóan ajánlja Csutakaszürkeló blogger remek Gorgiasz-parafrázisát; itt olvasható: magyarido.blog.hu/2009/01/20/a_horror_ideje

(A bejegyzés) Innét: magyarido.blog.hu/2009/03/11/de_jo_hogy_demokracia_van

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bbjnick.blog.hu/api/trackback/id/tr61995157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.12. 22:20:34

Kedves bbjnick! Megszólíttattam odaát. Értem a tréfát. Meg szeretem is :-)
Nem volt szándékomban ott belefolyni, de végül kiprovo egy szándékoltan józan, visszafogott komm.
Erre jön egy önbozgor és leugat. Nem kellett volna, de berágtam. De még akkor sem "kuss" volt, csak a valódi sajnálat - pedig nem érdemli. Ja, az említettem kivádorolnivágyó amúgy nem beszélni angol :-)
Mutyi? Az én gerincemnek nincsen baja, bár már nem a régi - most is fáj egy kicsit. De legalább nem attól...
Bereményivel mg mindig köszönünk egymásnak: egy meg nem valósult filmjének lehettem volna közreműködője. Valószínűleg jobb lett volna, mint az IMDb "Legrosszabb történelmi film" kategóriájában magát a második helyre leküzdő frankós mozi...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.12. 23:53:14

Kedves @Mormogi Papa:!

:-)

ü
bbjnick

Ui: Gondolom, Bereményi Levédiájáról van szó (Úgy emlékszem, ez volt a Bereményi-filmterv címe):-) Nem tudnád véletlenül megmondani, hogy hol olvasható az irodalmi forgatókönyve? Nincs fönn véletlenül valahol a zinternetten? Annak idején sokat hallottam, olvastam róla, de soha nem volt módom magát a forgatókönyvet elolvasni. Köszönöm.
süti beállítások módosítása