Blogikus fixáció

Kis KÖZÉL, kis MAGÁNÉL, no meg némi KULTÚRA. De mindenek előtt MÉLTÁNYOSSÁG, ÁLLHATATOSSÁG - és BÉKESSÉG!
 
Ugyanakkor: CETERUM CENSEO CARTHAGINEM ESSE DELENDAM!

bbjnick (meg)írja...

Mélymagyarveszély!!!

A bejegyzések...

...teljes címlistája és leadje megtalálható az oldal alján, A BLOG TARTALMA (VALAMENNYI BEJEGYZÉS) c. dobozban.

Az olvasók és kommentelők iránti tiszteletből...

...a blogon előzetes moderációt alkalmazok.

Friss topikok / (Leg)Utóbbi hozzászólások

Közösségi blogolás

bbjnick olvassa...

A blog tartalma (Valamennyi bejegyzés)

...

Creative Commons Licenc

„...őrizetbe vette a rendőrség terrorizmus támogatásának vádjával, miután a Facebookon megosztotta karikatúráját...”

2015.01.23. 07:01 bbjnick

Olvasom: „A terrorizmus támogatásával vádoltak meg egy 16 éves nantesi fiút, mert a Charlie Hebdo elleni merényleten gúnyolódott a szatirikus lap egyik korábbi címlapjának kifordításával. A karikatúra a lap meggyilkolt főszerkesztőjét, Charbot ábrázolt a lappal a kezében.

charlyhebdocimlap_karikaturaamiertletartoztattakegytizenhatevesfiut_szpvrz457229_.jpg

Tizenhat éves fiút tartóztattak le Franciaországban, miután kifigurázta a januárban megtámadott szatirikus lapot, a Charlie Hebdót – írja a Hír24. A fiú egy karikatúrát rajzolt, melyen gyakorlatilag kifordította a Charlie Hebdo egyik 2013 júniusi címlapját. Az eredetei, Koránt tartó muszlim férfit a párizsi merényletben lemészárolt Charb nevű karikaturistára cserélte, aki a kifogásolt Charlie Hebdo számot tartja a kezében. A főalak testét szaggató töltények maradtak, de a szöveg változott: »A Korán szar. Nem állítja meg a golyókat« feliratban a Korán szót a Charlie Hebdóra cserélte.

A fiú nevét nem hozták nyilvánosságra. Múlt hét csütörtökön rövid időre őrizetbe vette a rendőrség terrorizmus támogatásának vádjával, miután a Facebookon megosztotta karikatúráját – jelentette a France3. A fiú szabadlábra helyezését péntek reggel kezdeményezte az ügyész, pártfogói felügyelet elrendelése mellett. Azt mondta minderre azért van szükség, hogy a fiatalkorút megtanítsák arra, hogy felelősséget vállaljon a tetteiért. A hírcsatorna beszámolt arról is, hogy egy nappal korábban egy tizennégy éves nantesi lány ellen is nyomozás indult, aki a villamoson azt kiabálta: »mi vagyunk a Kouachi nővérek, és lesz majd Kalasnyikovunk is.«” (media.mandiner.hu/cikk/20150122_kifigurazta_a_charlie_hebdot_a_kamasz_letartoztattak)

Néhány kapcsolódó bejegyzés:

bbjnick.blog.hu/2013/05/27/_ott_majd_ki_kell_derulnie_hogy_kepesek-e_az_ateistak_valtozatlan_husegre_es_bizalomra_azok_irant_ak

bbjnick.blog.hu/2014/09/27/_sziami_ikrek_sellok_es_szakallas_nok_politikaja

bbjnick.blog.hu/2014/10/04/valaki_mondja_meg_hogy_ki_mondja_meg

bbjnick.blog.hu/2015/01/13/_eljutott_oda

Szólj hozzá!

...vonjuk össze a kérdés különböző aspektusait és adjunk történeti kontextust is a kérdésnek... (Asszimiláció (a)vagy „a befogadók sorszónái”)

2015.01.23. 05:01 bbjnick

Asszimiláció (a)vagy „a befogadók sorszónái” (Bevezetés)

(E bejegyzés 2010. május 13-án született.)

„Ha én bármilyen vonatkozásban is kisebbségi volnék, mindenkiben – bárkiben – jobban megbíznék, mint egy posztmodern liberálisban.” (Z. barátom mondta a múltkor a kocsmában)

nagylajoskepeskronika_kk31_1982_82-06_02_szucs1_original_2015_szpvrz_457329_bbjnckblghzvrz_.jpg
Az alábbi két idézet a XX. század első feléből származik. Az első Németh László egy 1939-es tanulmányából, míg a második Polányi Mihály egy 1943-as cikkéből.

„A zsidó asszimiláció a világon - azt hiszem - sehol sem sikerült: legföljebb néhol még nem tudják, hogy mennyire nem. Az első lépést: a nyelv felvételét a zsidók mindenütt megtették, s a másodikra: a nemzeti vallás feladására is megvolt a hajlam bennük. Az asszimiláció két dolgon akadt meg: túl mohón vetették magukat a befogadók sorszónáira, kultúrára és politikára, melytől illem és vér egyaránt visszatarthatta volna őket, s ugyanakkor, amikor a nemzetek jövőjét monopolizálni igyekeztek, nem tudtak ellenállni az ősi hitüket s faji gondolkodásukat gőzölgő nemzetközi irányok hívásának. Ez a megállapítás az enyém, de nemcsak az enyém. A zsidó önkritika ritka kísérletében, Polányi angol egyetemi tanár tanulmányában ugyanezt olvasom. Ő mondja el a valóban klasszikus linzi esetet is...

(...) A pángermán mozgalmat az asszimiláns Friedjung alapította meg Linzben, egy másik zsidó: Adler, s egy igazi német, Schonerer társaságában 1880-ban. Amikor a németek még nyugodtan viselték széttagoltságukat - a jövevény Friedjung ebbe már nem tudott belenyugodni. Két év múlva az új pángermán mozgalom kizárta a zsidókat, s Friedjung helyét Schonerer foglalta el. Vele kezdődik a német antiszemitizmus. A megsértett Adlernek eszébe jutott Lassalle és Marx: s megalapította az osztrák szociáldemokráciát. Lehetne-e három mondatban jellemzőbbet mondani mindarról, ami ötven év óta a világban történik? Az európai szocializmusnak (éppúgy, mint a zsidóságnak) óriási szerencsétlensége, hogy ez az adleri sértődés kerítette hatalmába. >>A zsidóság abban a vágyában, hogy teljes polgárnak érezhesse magát, mindazokat a hagyományos életformákat el akarta töröltetni, amelyekhez születés szerint nincs teljes joga.<< De mi lesz, ha a népek nem akarnak kivetkőzni a kedvükért teljesen magukból, s utolsó szorultságukban azokat az elveket szegezik ellenük, amelyeket a marxizmusban az ősi Európa ellen ők alkottak meg? (...)”

Németh László: Kisebbségben (1939). in: Németh László: Sorskérdések. Magvető Kk. - Szépirodalmi Kk., Bp., 1989., 457. - 458. p. (A Világhálón itt található:www.slideshare.net/karthauzi/nmet-lszl-kisebbsgben)

„A zsidók sok szempontból még mindig elmaradottak és sokat tanulhatnak modern civilizációnk építőitől, a nagy nemzetektől. Jövevények vagyunk; így, bár sohasem engedhetjük meg, hogy az egyenlő állampolgárságra való jogaink a legkisebb mértékben is csorbát szenvedjenek, be kell látnunk, hogy a gyakorlatban ez nem mindig valósulhat meg. Hogy egy zsidó beleszólási joga azon nemzet ügyeibe, amelyben él meddig terjed – és nem-zsidó honfitársai e jogát meddig ismerik el – az a zsidó személyétől és helyzet jellegétől függően változik. Ezért nehéz meghatározni a zsidók egymás közti viszonyait is. Az asszimiláció óhatatlanul eltávolodást jelent; de nem jelenti azon kölcsönös kötelezettségek elvetését, amelyeket a tisztességtudás megkövetel az egymással rokon emberektől, főleg ha azonos problémákkal kell szembenézniük.

Rengeteget kell még tenni, hogy e kérdések megoldódjanak. Ehhez a munkához azonban több őszinteségre van szükség, mint amennyi idáig a zsidó irodalomban megnyilvánult. Meg kell szabadulnunk az öndicsérettől és az önsajnálattól, amivel néhány kis zsidó publicista megszégyeníti társait. Jobban tennénk, ha másokra hagynánk, hogy kiirtsa az antiszemitizmust, főként az angolszász világban. (...)Inkább saját lépéseinkre vigyázzunk és ne engedjük meg magunknak olyan durva gesztusokat, mint amikor egy cionista vezető így idézi önmagát: >>elsősorban zsidó vagyok és csak másodsorban ember<<. Ilyen kihívás csak elrettenti barátainkat és örömet okoz ellenségeinknek. Azt hiszem leginkább egy alapos zsidó önkritikára van szükség, amelynek során ősi prófétáink nyomában minden gyarlóságunkat megostorozzuk. E folyamat létrehozná az igazi szolidaritást és felpezsdítené önértékelésünket.”

(A Világhálón itt található: www.polanyi.bme.hu/folyoirat/2004/2004-08-polanyi_mihaly_a_zsidosag_asszimilaciojarol.pdf)

És most, kedves Olvasó, az idézetek által tárgyalt kérdéskört próbáld meg a XXI. századeleji európai muszlim terjeszkedés és a kelet-közép európai cigánykérdés fényében nézni, újragondolni.

***

Apdét vagy kiegészítés, 2010. május 14.:

Schmidt hadnagy figyelmeztetett, hogy e bejegyzés talán sokak számára nehezen megközelíthető, illetve félreérhető lehet, mivel a „zsidókérdéssel” nem önmagában, hanem egy problémakomplex részeként foglalkozik. Schmidt hadnagy, a polgárháború hőse, sokunknál (nálam bizonyosan) nagyobb tapasztalatokkal bír a félreértések terén, ezért általában elfogadom és megfontolom ilyen jellegű észrevételeit. Most is így teszek és egy rövid kiegészítéssel látom el a bejegyzést. Inszeminator blogger egy posztjához írott kommenetemből idézek ide néhány sort (innét: inszeminator.blog.hu/2010/05/03/az_igazi_trebitsch_1/fullcommentlist/1#c9826439):

...(...) Ami a zsidó asszimiláció kérdése volt a XIX. században, az ma számunkra a muszlim- és a cigánykérdés. S ahogyan annak idején doktriner válaszokat adott a kor liberalizmusa, hasonlóképpen doktriner válaszok születnek ma is. Erre mondom én azt, hogy vonjuk össze a kérdés különböző aspektusait és adjunk történeti kontextust is a kérdésnek. Egy értelmes diskurzusra volna szükség arról, hogy: mi az, hogy Európa, mik az európaiság keretei és feltételei, mit gondolunk magunkról és mik a céljaink? Ezek, akárhogyan is tagadjuk, elsődlegesen kulturális kérdések...

(A bejegyzés) Innét: magyarido.blog.hu/2010/05/13/asszimilacio_a_vagy_a_befogadok_sorszonai_bevezetes

4 komment

Hogyan fékezhetjük meg az iszlám radikalizmust?

2015.01.22. 07:01 bbjnick

Hogyan fékezhetjük meg az iszlám radikalizmust? Így:

Arany János:

SZENT LÁSZLÓ

Legenda

Monda Lajos a nagy király:
Eredj szolgám, Laczfi Endre,
Küldj parancsot, mint a villám,
Köss nehéz szablyát övedre:
A tatártól nagy veszélyben
Forog Moldva, ez a véghely:
A tatárra veled menjen
Tízezernyi lófő székely.

Kél Budáról Laczfi Endre,
Veszi útját Nagy-Váradnak;
Kölestermő Kunság földén
Jó csatlósi áthaladnak;
Várad kövecses utcáin
Lovuk acél körme csattog,
Messzefénylik a sok fegyver,
Messzedöng a föld alattok.

Hallja László a templomban
Körösvíznek partja mellett;
Visszatér szemébe a fény,
Kebelébe a lehellet;
Koporsója kőfedelét
Nyomja szinte három század:
Ideje már egy kevéssé
Szellőztetni a szűk házat.

Köti kardját tűszöjére
S fogja a nagy csatabárdot,
Mellyel egykor napkeleten
A pogánynak annyit ártott;
Félrebillent koronáját
Halántékin igazítja;
- Éjféltájban lehetett már -
A vasajtót feltaszítja.

És megindul, ki a térre;
És irányát vészi jobbra,
Hol magasan felsötétlik
Ércbül öntött lovagszobra;
Távolról megérzi a mén,
Tombol, nyerít, úgy köszönti:
Megrázkódik a nagy ércló
S érclovagját földre dönti.

Harci vágytól féke habzik,
Kapál, nyihog, lángot fúvall;
László a nyeregbe zörren
S jelt ad éles sarkantyúval;
Messze a magas talapról,
A kőlábról messze szöktet;
Hegyen-völgyön viszi a ló
A már rég elköltözöttet.

Egy ugrás a Kalvária
És kilenc a Királyhágó;
Hallja körme csattogását
A vad székely és a csángó:
Ám a lovat és lovagját
Élő ember nem láthatja,
Csodálatos! - de csodákat
Szül az Isten akaratja. -

Három teljes álló napig
Vívott a pogánnyal Laczfi;
Nem hiányzott a székely szív,
De kevés a székely harcfi
Míg a tatár - több mint polyva,
Vagy mint a puszták fövénye -
Sivalkodik, nyilát szórja,
Besötétül a nap fénye.

Már a székely alig győzi,
Már veszélyben a nagy zászló,
De fölharsog a kiáltás:
„Uram Isten és Szent László!”
Mint oroszlán, ví a székely,
Megszorítva, nem megtörve...
Most a bércen láthatatlan
Csattog a nagy ércló körme.

„Ide, ide jó vitézek!”
Gyüjti népét Laczfi Endre:
Hát egyszer csak vad futással
Bomlik a pogányság rende;
Nagy tolongásnak miatta
Szinte már a föld is rendül;
Sok megállván mint egy bálvány,
Leragad a félelemtül.

Sokat elüt gyors futtában
A repülő kurta csákány;
Sok ki nem mozdul helyéből
Maga rab lesz, lova zsákmány.
Foglyul esett a vezér is
Atlamos, de gyalázatja
(Nehéz sebben vére elfoly)
Életét meg nem válthatja.

Fel, Budára, Laczfi Endre
Számos hadifoglyot indít;
Annyi préda, annyi zászló
Ritka helyen esik, mint itt.
Rabkötélen a tatárság
Félelemtül még mind reszket.
És vezeklik és ohajtja
Fölvenni a szent keresztet.

Hogy elértek Nagy-Váraddá,
- Vala épen László napja -
Keresztvízre áll a vad faj,
Laczfi lévén keresztapja.
Összegyűl a tenger néző
Hinni a csodába, melyet
Egy elaggott, sírba hajlott
Ősz tatárnak nyelve hirdet:

„Nem a székely, nem is Laczfi,
Kit Isten soká megtartson;
Hanem az a: László! László!
A győzött le minket harcon:
A hívásra ő jelent meg,
Vállal magasb mindeneknél
Sem azelőtt, sem azóta
Nem láttuk azt a seregnél.

Nagy lovon ült a nagy férfi,
Arca rettentő, felséges;
Korona volt a fejében
Sár-aranyból, kővel ékes;
Jobb kezében, mint a villám
Forgolódott csatabárdja:
Nincs halandó, földi gyarló
Féreg, aki azt bevárja.

Mert nem volt az földi ember,
Egy azokból, kik most élnek:
Feje fölött szűz alakja
Látszott ékes nőszemélynek;
Koronája napsugárból,
Oly tündöklő, oly világos! -”
Monda a nép: az Szent-László,
És a Szűz, a Boldogságos.

S az öreg tatár beszédét,
Noha kétség nincs felőle;
Bizonyítá a templomnak
Egy nem szavajátszó őre:
Hogy három nap a sirboltban
Lászlót hiába kereste;
Negyednapra átizzadva
Találtatott boldog teste.

(1853 szept. 19)

Szólj hozzá!

...mielőtt megbetegszel, legalább két-három nappal korábban, jelentkezz be...

2015.01.22. 05:45 bbjnick

1 jegyzet

...A napokban a körzeti orvosunknál (pardon, családorvosunknál) jártam s a váró falán (a többi mellé) új felhívás volt kifüggesztve. A TB új rendelete szerint (írja a fölhívás), egy körzeti orvos naponta csak ötven beteget láthat el, mert ha többet fogad, azt a TB nem fizeti ki, mivel a sok beteg a betegellátás minőségét rontja. A megoldás az, hogy mielőtt megbetegszel, legalább két-három nappal korábban, jelentkezz be a körzeti orvosnál --- ajánlja a felhívás az orvosi rendelő falán...

Amikor 2006 táján az MSZP-SZDSZ-kormányzat bevezette a betegek jogaira, méltóságára, a betegellátás minőségének javítására hivatkozva az előjegyzéses rendszert, már akkor nyilvánvaló volt, hogy turpisság van a dologban. Aztán az is hamarosan kiderült, hogy a turpisság a teljesítményvolumen-korlát és ma már ott tartunk, hogy nem csak sokhavi és éves előjegyzések és várólisták vannak, hanem már időpontot sem adnak egy-egy vizsgálathoz (mert már időpont sincs), hanem egyszerűen elküldik a beteget. Így védi a posztmodern liberalizmus az emberek jogait és méltóságát... (Innét: mandiner.blog.hu/2015/01/21/a_tom_jerry_es_a_faji_eloiteletek_szebb_uj_vilag_ii#comments)

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása