Blogikus fixáció

Kis KÖZÉL, kis MAGÁNÉL, no meg némi KULTÚRA. De mindenek előtt MÉLTÁNYOSSÁG, ÁLLHATATOSSÁG - és BÉKESSÉG!
 
Ugyanakkor: CETERUM CENSEO CARTHAGINEM ESSE DELENDAM!

bbjnick (meg)írja...

Mélymagyarveszély!!!

A bejegyzések...

...teljes címlistája és leadje megtalálható az oldal alján, A BLOG TARTALMA (VALAMENNYI BEJEGYZÉS) c. dobozban.

Az olvasók és kommentelők iránti tiszteletből...

...a blogon előzetes moderációt alkalmazok.

Friss topikok / (Leg)Utóbbi hozzászólások

Közösségi blogolás

bbjnick olvassa...

A blog tartalma (Valamennyi bejegyzés)

...

Creative Commons Licenc

2011. április 27.

2011.04.27. 23:28 bbjnick

 
„Jöhet idő, hogy emlékezni
bátrabb dolog lesz, mint tervezni –
bátrabb új hont a mult időkben
fürkészni, mint a jövendőben –?
 
Mi gondom! – áll az én hazám már,
védőbben minden magasságnál.
Csak nézelődöm, járok, élek,
fegyvert szereztem, bűv-igéket.
 
(…)”
 
 
 
...ma a magát jobboldali-keresztény-nemzetiként definiáló kormány deklarálta, hogy (hvg.hu/itthon/20110427_facebook_orban_kormanyules) a bűnös az áldozat és az áldozat a bűnös, deklarálta, hogy a magyarságnak nincs joga az önvédelem semmilyen formájára és deklarálta, hogy a magyarországi cigányságnak joga van a faji alapú terrorra és a szabad garázdálkodásra.
 
Ismerem, ismerem ezt! Utoljára Kádár alatt éreztem ezt a kiszolgáltatottságot és megalázottságot.
 
Nem tudom, hogy van ez (illetve, nem igaz, mert tudom), de egy ideje már ez szól a fejemben, ezt hallom, itt, belül:
 

Győzelemről énekeljen Napkelet és Napnyugat,
Millió szív összecsengjen, magasztalja az Urat!
Krisztus újra földre szállott, vándorlásunk társa lett,
Mert szerette a világot, kenyérszínbe rejtezett.

Krisztus kenyér s bor színében Úr s Király a föld felett,
Forrassz eggyé békességben minden népet s nemzetet!

Egykor értünk testet öltött, kisgyermekként jött közénk,
A keresztfán vére ömlött váltságunknak béreként.
Most az oltár Golgotáján újra itt a drága vér,
Áldozat az Isten-Bárány, Krisztus teste a kenyér.

Krisztus kenyér s bor színében Úr s Király a föld felett,
Forrassz eggyé békességben minden népet s nemzetet!

Zúgjon hát a hálaének, szálljon völgyön, tengeren,
A szeretet Istenének dicsőség és üdv legyen.
Az egész föld legyen oltár, virág rajta a szívünk,
Minden dalunk zengő zsoltár, tömjénillat a hitünk.

Krisztus kenyér s bor színében Úr s Király a föld felett,
Forrassz eggyé békességben minden népet s nemzetet!

István király árva népe, te is hajtsd meg homlokod,
Borulj térdre, szórd elébe minden gondod, bánatod!
A kereszt volt ezer éven reménységed oszlopa,
Most is Krisztus jele légyen jobb jövődnek záloga.

Krisztus kenyér s bor színében Úr s Király a föld felett,
Forrassz eggyé békességben minden népet s nemzetet!
 
 
kormenet_szent_kuti_bucsu_cntmd_107sz_szpvrz_bbjnckblghz2011aprilis27_.jpg
 
***
 
Apdét vagy kiegészítés (2011. április 28.):
 
Orbán Viktor miniszterelnök a TV2 reggeli műsorában kijelentette:
 
 
Kötcse és Branyiszkó:
 
 
Ady Endre Rátót államférfia c. cikke. Megjelent a Debreczen c. lapban 1899. augusztus 14-én (innét: mek.niif.hu/00500/00583/html/ady04.htm):
 
„RÁTÓT ÁLLAMFÉRFIA

Széll Kálmán úr, a magyar politikai élet Neukomja, eljátszotta immár kis játékait. A hipnózis nehéz álmából ébredni kezd a magyar közvélemény, s a miniszterelnök úr be fogja ide s tova látni, hogy a rátóti tehéngazdálkodás elvei nem válnak be a miniszterelnöki székben.

Nem titkoljuk, hogy annak idején mi is tápláltunk reményeket a miniszterelnök úr szép ígéretei felől, de ugyancsak mi voltunk azok, kiknek nagyon hamar be kellett látnunk, hogy a Széll-éra nem egy jobb korszakot jelent, s a nagyhangú ígéretek csak ígéretek maradnak.

Széll Kálmán a legnagyobb mértékben nélkülözi az igazi államférfi tulajdonait. Ő, aki büszkén hirdette magát a Deák Ferenc elvei letéteményesének, éppen olyan messze esett a minden hibája dacára is tiszteletreméltó Deák Ferenctől, akár a korrupció atyamestere, Tisza Kálmán vagy a korlátolt eszű volt főispán-miniszterelnök.

Deák Ferencben is erős volt a megalkuvási készség, de ellensúlyozta erős magyar egyénisége s a politikai morál iránti érzéke. Széll Kálmán paktummal került a miniszterelnöki székbe, beváltatlan ígéretekkel vezette félre a közvéleményt, egyéni érdekek kielégítésével némította el az ellenőrzés kritikáját, s ami a politikai morált illeti, a Széll Kálmán eddigi kormányelnöksége nem nagyon igazolta híres teóriáját a politikai becsületről.

Példa nélkül való az az eset, hogy egy miniszterelnök ennyi ideig sütkérezzék a népszerűség fényében, anélkül, hogy erre legkevésbé is méltónak mutatta volna magát.

Pártja megnövekedett a húsosfazék varázsától, a diadalmas ellenzék pedig paktumba göngyölte a győzelmi pálmát, s hódolattal tette le a miniszterelnök úr lábai elé. Tulajdonképpen ellenzék sincs, mióta Széll úr hinti a port a magyar politikusok szemébe.

Az ő dicsőségét zengi a magyar sajtó is - alig néhány független lap kivételével. A nemzeti jogok Türtaioszai ma már csak ódákat írnak. Vészi József mandátumot kapott, Ugron Gábort egyhangúlag választották meg Sz.-Somlyón. Csak nem lehet kívánni Bartha Miklós úrtól, hogy a szeretett barátnak adott elégtétel után is ellenzéki maradjon?... S ilyenformán nyert magának nagyon sok barátot Széll Kálmán úr.

Ezek után ígérhetett, bolondíthatott tovább. Minden ígéretét vívmánynak vették, s minden megalkuvását államférfiúi bölcsességnek.

Az ő miniszterelnöksége alatt nyugodtan verhették arcon a magyart, avathatták fel nagy ünnepséggel a Hentzi-szobrot. Máskor az egész magyar sajtó egyként tiltakozott volna e galád merénylet ellen, most alig egy-két magyar lap emelte fel szavát.

És mégis a Hentzi-ünnep leplezte le a maga valóságában Széll Kálmánt.

Most már kezd látni a magyar közvélemény. Széll Kálmán kormánya alatt "törvény, jog és igazság" nevet nyertek a megalkuvás s a nemzeti becsület sárbatiprása.

Itt az ideje leszámolni e politikai szédelgéssel s ennek fő alakjával, a rátóti államférfival.

Sem jogcíme, sem képessége nincs a magyar politika vezetésére, s rövid uralma csak megerősítette a politikai vásár piacát.

Ha pedig a nép képviselői elfelejtik kötelességüket, megmozdul maga a nemzet, s oda juttatja Széll Kálmánt, ahová való: a rátóti tehéngazdaságba.

Debreczen 1899. augusztus 14.”

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bbjnick.blog.hu/api/trackback/id/tr62860875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

senor calavera 2011.04.30. 08:55:02

"a magát jobboldali-keresztény-nemzetiként definiáló kormány deklarálta, hogy ... a bűnös az áldozat és az áldozat a bűnös, deklarálta, hogy a magyarságnak nincs joga az önvédelem semmilyen formájára és deklarálta, hogy a magyarországi cigányságnak joga van a faji alapú terrorra és a szabad garázdálkodásra."

Ilyet nem deklarált. Sőt ennek ellenkezőjét deklarálja lépten nyomon.

Ne hagyd, hogy az indulatok magukkal ragadjanak.
Az nem sokat segít, ha dühből irunk, és cselekszünk.

Biztos vagyok benne, hogy Gyöngyöspatán is van, és lesz is lehetőség a szeretet álltal vezérelve cselekedni.
A probléma nem 2 hét alatt alakult ki, és nem is 2 hét alatt kell/lehet megoldani.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.04.30. 17:40:39

@senor calavera:

A választások előtt miniszterelnök úr több ízben kifejtette, hogy cigánybűnözés nincs.

A napokban a miniszterelnök szóvivője arról beszélt, hogy gátat kell vetni az "egyenruhás bűnözésnek"

"Akik ilyen egyenruhában járkálnak, akik úgy tesznek, mintha joguk lenne bármilyen intézkedésre, joguk lenne bármilyen módon fellépni másokkal szemben, (...) egészen egyszerűen bűnözők, rendbontók", és Magyarországon egy új bűnözési formát jelenítenek meg - mondta, hozzátéve, a kormány nem hagyja, hogy ez a bűnözési forma elharapóddzon, gátat vet annak, és megvédi a törvénytisztelő, békés embereket ezektől a bűnözőktől."

www.jogiforum.hu/hirek/25247#axzz1L1MTmP2W

A vidéki magyarság tapasztalata nem az, hogy az egyenruhások fenyegetik a közrendet.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.01. 05:14:16

@senor calavera: @Elpet:

"(...) Az előítéletek spirálja címmel a magyarországi romák helyzetéről közölt terjedelmes írást szombati számában a Süddeutsche Zeitung. A német liberális napilap Magyarországgal rendszeresen foglalkozó tudósítójának, Michael Franknak nyilatkozott Balog Zoltán, a közigazgatási és igazságügyi minisztérium társadalmi felzárkóztatásért felelős államtitkára is.

(...)

"A tudósító emlékeztetett arra is, hogy egykor Magyarország találta ki a "pozitív diszkrimináció" fogalmát, amelynek értelmében a kisebbségeknek az államtól, a társadalomtól a többségnek nyújtottnál több támogatást, több figyelmet kell kapniuk. Az asszimiláció nélküli túlélésüket ugyanis ez teszi lehetővé."

(...)

"Balog államtitkár (...) A munkahelyek újraelosztásánál romakvótát követel, mégpedig úgy, hogy az semmilyen területen se legyen 25 százaléknál alacsonyabb."

(...)

"Magyarország több, romák által lakott helységében kiéleződött a "neonácikkal való konfrontáció". Gyöngyöspatával kapcsolatban a többi között megemlítette, hogy az ottani tömegverekedés nyomán az Orbán-kormány ellenintézkedéseket határozott el."

(...)

"Balog Zoltán bírálatokkal illette az igazságszolgáltatást... (...)"

hirszerzo.hu/belfold/20110430_suddeutsche_zeitung_roma

ü
bbjnick

senor calavera 2011.05.01. 17:01:01

@Elpet:
"A vidéki magyarság tapasztalata nem az, hogy az egyenruhások fenyegetik a közrendet."

Ez igaz. Mitöbb közhely.

De a mostani Gyöngöspatai helyzet erről még nem lesz jó.

Szerintem igaz, hogy aki odamegy, azzal a céllal, hogy majd Ő rendet tesz a rendőrség helyett, az megsérti a törvényt.

Aki odamegy, azzal a céllal, hogy segít a rendőrségnek, az önkormányzatnak, államnak, egyházaknak etc. rendet tenni, az fontos társadalmi munkát végez.

senor calavera 2011.05.01. 17:10:57

@bbjnick:

Mi a cél szerinted magyarországi cigány integráció ügyben?

Ha más a célod, mint ami Baloghé, akkor azt mond. Ha a cél helyes, de az eszközök rosszak akkor azt.

Vagy értsem úgy, hogy szerinted a Kormány impotens, és a helyes, szeretetvezérelt megoldás az, ha egyenruhás emberek, elmennek Gyöngyöspatára, és "rendet tesznek".
És, ha így van, akkor mondd meg kérlek, hogy ebből a fajta szeretetből milyen "rend" születik?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.01. 18:47:02

@senor calavera:

1) Nem tudom, hogy mi a cél "magyarországi cigány integráció ügyben".

2) Nem tudom, mi a célja Balognak. Mivel nem tudom, mi a célja, így azt sem tudom megítélni, hogy célja elérésére az általa választott eszközök rosszak-e vagy jók.

3) A "szeretetvezérelt" megoldás engem is érdekelne: eddig még senkit nem láttam, aki azon ügyködött volna.

"1Kor 13.1
Szólhatok az emberek vagy az angyalok nyelvén, ha szeretet nincs bennem, csak zengő érc vagyok vagy pengő cimbalom.
1Kor 13.2
Lehet prófétáló tehetségem, ismerhetem az összes titkokat és mind a tudományokat, hitemmel elmozdíthatom a hegyeket, ha szeretet nincs bennem, mit sem érek.
1Kor 13.3
Szétoszthatom mindenemet a nélkülözők közt, odaadhatom a testemet is égőáldozatul, ha szeretet nincs bennem, mit sem használ nekem.
1Kor 13.4
A szeretet türelmes, a szeretet jóságos, a szeretet nem féltékeny, nem kérkedik, nem is kevély.
1Kor 13.5
Nem tapintatlan, nem keresi a maga javát, nem gerjed haragra, a rosszat nem rója fel.
1Kor 13.6
Nem örül a gonoszságnak, örömét az igazság győzelmében leli.
1Kor 13.7
Mindent eltűr, mindent elhisz, mindent remél, mindent elvisel.
1Kor 13.8
S a szeretet nem szűnik meg soha. A prófétálás végetér, a nyelvek elhallgatnak, a tudomány elenyészik.
1Kor 13.9
Most megismerésünk csak töredékes, és töredékes a prófétálásunk is.
1Kor 13.10
Ha azonban elérkezik a tökéletes, ami töredékes, az véget ér.
1Kor 13.11
Gyermekkoromban úgy beszéltem, mint a gyerek, úgy gondolkoztam, mint a gyerek, úgy ítéltem, mint a gyerek. De amikor elértem a férfikort, elhagytam a gyerek szokásait.
1Kor 13.12
Ma még csak tükörben, homályosan látunk, akkor majd színről színre. Most még csak töredékes a tudásom, akkor majd úgy ismerek mindent, ahogy most engem ismernek.
1Kor 13.13
Addig megmarad a hit, a remény és a szeretet, ez a három, de közülük a legnagyobb a szeretet."

Te látod, hogy ki munkálkodik a "szeretetvezérelt" megoldáson(?): "Nem örül a gonoszságnak, örömét az igazság győzelmében leli."

ü
bbjnick

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.05.01. 20:16:57

Létezik az ügynek egy félelmetesen egyszerű megfejtése.
A Fidesz egy liberális párt/erős liberális szárnnyal rendelkező párt,nagyrészt nemliberális jobboldali szavazókkal. Ellenzéki és kampányidőszakban a szavazóinak játszik, hatalomban a saját céljait/ részben a liberális szárny céljait kezdi megvalósítani. ( / jel után a jóindulatúbb olvasat)

Amikor ez ellentétbe kerül a jobboldali szavazók nézeteivel, akkor magyarázatokra van szükség. A magyarázatokra igény van, mert a szavazók döntésüket igazolva akarják látni.

Ahogy látom, jelenleg ezek a magyarázatok egyre ezoterikusabbá válnak, rejtett tervekről szólnak, amelyekért taktikai engedményeket kell tenni, és amelyek kibontakozva majd új pályára állítják az országot. Jelen tényekkel és látható problémákkal nem kell törődni, mert mindezek egy titkos célhoz vezető út lépései. Az új alkotmányban el van rejtve mindaz, ami majd hatni kezd egyszer és átformálja az életet. Hát - ez egy nagyon veszedelmes út, egy elképzelt jövő ígéreteivel igazolni a jelen ellentmondásait, ebben nem lesz köszönet.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2011.05.02. 09:00:09

@Elpet:
Üdvözletem, örülök hogy újra "látom"!
Nagyobbrészben egyetértek azzal, amit ír, bár az "új alkotmányba elrejtett" dologról még nem hallottam.
Azt hiszem, én is az önigazolósok táborába tartozom, bár maga a párt sosem volt a szívem csücske, azonban tavaly nagy reményeket fűztünk hozzájuk, és elég nehéz lemondani erről. Az ember egy-egy nagyobb baklövésük hallatán jól feldühödik, aztán magyarázatot próbál találni, ami vagy sikerül, vagy nem. Egyre inkább nem.
Jómagam már ott tartok, hogy igyekszem erősen "külső" szemmel nézni a ténykedésüket, és próbálok indokokat találni rájuk. Vajon mik lehetnek ezek a "liberális célok", amihez ennyire meg kell erőltetnie a többségi szavazótábor türelmét? Mi indokolja vajon a nem városi népek látványos magára hagyását?
Egyelőre, a közvetlen "gazdasági környezetem" az elmúlt évben fejlődést mutat, amire majd' egy évtizede nem volt példa, de ez a többségnek nem segít közvetlenül, másrészt elég labilis még ez a fejlődés.
A jövőt meg egyre kevésbé tudom elképzelni.
Üdv. Misi

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.02. 15:34:37

@Elpet: @Mihint:

Nem tudom, láttátok-e tegnap a Frizbi c. műsort, amiben Hajdú Péter beszélgetett Orbán Viktorral? Nekem Orbán (hangsúlyozom, nekem: tehát, az érzéseimet fogalmazom meg), olyan benyomást keltett, mint aki "eltévedt az erdőben". Nem biztos, hogy (meg)érzéseim helytállóak (tehát, egyáltalán nem biztos, hogy Orbán úgy érzi magát, mint aki eltévedt az erdőben:-)), de nekem "ez jött le".

A nyolcvanas években, gimnazista koromban, rengeteget túráztam, az ország legkülönbözőbb részein, barátaimmal és iskolai társaimmal. Aki próbálta, az tudja, hogy az akkori turistatérképek elég vacakok voltak (állítólag nemzetbiztonsági okokból készítették őket eleve pontatlannak és aránytalannak:-)), így nemritkán eltévedtünk, olykor egészen lehetetlen helyeken. Ilyenkor egy megoldás van: a megérzéseinkre hallgatunk. Emlékszem számos esetre, mikor ott álltunk egy-egy hegyoldalban, egy sűrű erő közepén vagy egy patakvölgyben, amely nem arra kanyarodott, amerre a térkép jelölte és tanakodtunk, merre tovább. Ilyenkor soha nem annak lett igaza, aki térképet próbálta dekódolni vagy a saját logikáját próbálta követni, hanem annak, aki a táj logikáját, a táj rendjét. Egy bizonyos idő után az ember gyakorlatra tesz szert a természetjárásban, viszonyba kerül a természet rendjével, még ha nem is érti, de ismeri, megismeri, hogyan rendezi-formálja magát a táj.

Nem tudom, csak gyanítom, hogy a jó politikus is olyasféle lehet, aki nem pontatlan és aránytalan térképekhez, nem önnön rögeszméihez, nem parancsokhoz és direktívákhoz ragaszkodik, hanem érti a "táj" logikáját, rendjét. Vannak olyan helyzetek --- és, ha nem tévedek, Orbán is ebben a helyzetben van most ---, amikor meg kell állni és szét kell tekinteni. S ha elég érzékenyek és tapasztaltak vagyunk, akkor a "táj" felfedi nekünk a megoldásokat. (Magyarán: ilyenkor a taktikai érzék nem nyerő, itt a figyelem és az alázat játszik.)

Mondom: egyáltalán nem biztos, hogy igazam van (egyáltalán nem biztos, hogy Orbán eltévedve érzi magát:-)), de ha igen, akkor (szerintem) ideje volna a valós magyar viszonyokra figyelnie a hatalomgyakorlóknak, mert törvénykezési és kommunikációs háborúval egy-egy csatát ugyan meg lehet nyerni, de a valóságot nem.

Uff! Beszéltem:-)

ü
bbjnick

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.05.02. 22:13:34

@Mihint:

Igazából a levegőbe mutogatunk. Egy kormányzás eredményei kapcsán konkrétumokról kell beszélni, és ez így van akkor is, ha csak rövid ideje működik. Ha valaki átvesz egy bedőlt épületet, akkor először is őrt állít, hogy a maradékot ne lopják szét, aztán felméri a károkat, megerősíti a még álló részeket, terveket készít, elkezdi megvalósítani vagy épp lebontja az egészet és újat kezd: mindenesetre az egész folyamatnak van egy sora, és az első naptól kezdve történik valami, amiről véleményt lehet alkotni.

Itt a patai affér során azt látom, hogy a kormány mögöttes szándékairól szól a vita, én a mögöttes szándékokat nem ismerem. Tudni azt lehet, hogy hoztak egy törvényt az egyenruhásbűnözésről, erről lehet beszélni, hogy egyetértünk-e vele vagy sem. Ez egy tény, a többi csak gondolatmenet, bizonytalan premisszákkal és önkényes következtetésekkel.

Beszélni arról lehet, hogy milyen hatása lesz az egykulcsos adórendszernek, hogy a magánnyugdíjpénztárak beszántása után hogyan látjuk a nyugdíjrendszer jövőjét, hogy miből lesz egymillió munkahely, amikor egy év alatt csak 0,4%-kal nőtt a foglalkoztatottak száma, hogy miként lesz rend a médiában és mikor tiltják be a valóságsókat, hogy milyen módon hozzuk vissza az oktatásba a kötelesség és erőfeszítés becsületét, hogy a magyar kultúra és hagyomány értékei miként jutnak el közérthető és közkedvelhető módon a tömegekhez, és mit tett ezekért e kormány, miket szándékozik tenni ezekben.

Patai ügyben pedig arról lehet beszélni, hogy mit tett eddig a kormány a közbiztonság növeléséért és milyen eredménnyel. Arról beszélni, hogy ekkora meg akkora zseniális médiamanőver ez a kormány részéről - pusztán önámítás.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.05.02. 22:32:13

@bbjnick:

Tudni kéne, merre akarunk haladni, a tájékozódásnak másképp értelme sincs.

Én nem látom a célokat. Illetve két dolog, ami három: az a bizonyos egymillió munkahely és az államadósság csökkentése, a költségvetési hiánycél betartása.

Ezek történetesen konkrétumok és számonkérhetőek. Más nem jut eszembe.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.03. 06:10:26

@Elpet:

"Én nem látom a célokat. Illetve két dolog, ami három: az a bizonyos egymillió munkahely és az államadósság csökkentése, a költségvetési hiánycél betartása." --- írod.

Ne legyünk telhetetlenek, @Elpet:, én már azzal is elégedett lennék, ha ezen a három feladaton következetesen és koherensen dolgoznának:-) De van egy olyan félelmem, hogy ezek is a politikai játszmázások áldozatául esnek.:-(

Mivel nem látok bele a lapokba, így én is csak találgatok: mi lehet az oka a jelenlegi viszonyoknak? Lehet, hogy azoknak van igaza, akik azt mondják, hogy Orbán-rezsimje egy bizantiánus központosított hatalom jellegét mutatja? Lehet, hogy nekem van igazam és egyszerűen műveletlenek a fiúk? (A műveltséget itt a szó legbővebb értelmében értem.) Lehet, hogy a kettő összefügg és a bizantiánus, hatalmijátszmás állapotokat a műveletlenség szüli --- egyszerűen ilyen a politikai kultúrája a nyolcvankilenceseknek, a fidesznemzedéknek? (Mi művelnek az oktatási államtitkársággal és általában a KDNP-vel?! Mi történik a belügy területén?! Mit művel (pontosabban: mit nem) a kulturális államtitkárság?! Mi a franc folyik az egészségügyi államtitkárságon?! stb.)

Bizonyára gyilkos nyomás alatt tevékenykednek, de ezt a fajta "napi tempót" ez a gyilkos nyomás nem magyarázza és nem is igazolja. Inkább indokolja egyfajta sajátos politikai erkölcs, egyfajta ethosz.

A választási kampány, a választások és a hatalomátvétel idején ez az ethosz a taktikázás, a hatalomtechnika totalizálásában jelentkezett, lehet, hogy ez hatalomban, mint bizantinizmus jelentkezik?

Elgondolkoztam rajta, hogy kit tekintek az új hatalomból hiteles embernek: az egy Ángyánon kívül senkit nem tudnék megnevezni:-(

Persze, ha születnek eredmények, a kormányzás hogyanja másodlagos, de olyan mértékben nem születnek eredmények, mint amilyen mértékben ez a rosszízű, (ön)ellentmondásaival, a manipulációival szinte kérkedő hatalmasdi játék ránő,eltakarja (és agyonnyomja?) azokat (mármint az eredményeket).

Sok beszédnek sok az alja:-) Szóval, azért példálózgattam itt (fentebb) a "tájban" való tájékozódással, mert nekem úgy tűnik, hogy nekik (a Fidesznek) ez eszükbe sem jut: ehelyett "kavarnak" kegyetlenül.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.03. 06:14:31

@bbjnick:

Mi művelnek az oktatási államtitkársággal=Mit művelnek az oktatási államtitkársággal
(ön)ellentmondásaival, a manipulációival=(ön)ellentmondásaival, manipulációival

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.05.03. 07:28:31

@bbjnick:

Most épp az érettségi volt a tévében, egy magyartanárnő arról beszélt, hogy nem lexikális tudást akarnak mérni, hanem készségeket. Ez ma az alap, az iskola ne követeljen erőfeszítést, töröljük ki a szótárból a "kötelesség" szót, ne legyen memoriter, ne kelljen elsajátítani tárgyszerű tudást. Ezzel az életben legfontosabb készségek, a gondolkodás fegyelmezése és a nem kívánt feladatokban való helytállás kialakulásának fejlesztéséről mond le az iskola, a kellemesség és a kényelmes élet jegyében.
Majd kíváncsi leszek, mikor száll szembe a kormány ezzel a felfogással. Misi, ez is egy liberális cél, amit kérdezett ( @Mihint: ), ahol a kormány nem cselekszik az elvszerű jobboldali
álláspontnak - és a józan észnek - megfelelően. Persze instant magyarázat erre is, hogy "még nem jutottak odáig" és "most még taktikai engedményeket kell tenni a liberálisoknak, de aztán majd egyszer csak", meg " nem jött még el az ideje". Egyre kedvetlenebbül olvasom az ilyen mentségeket.
Pedig az, hogy valóban használható oktatásunk legyen, az egyik legelső feladatunk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.03. 22:30:37

@Elpet:

Látod, hogy minden konzekvens irányú kísérlet mire jut: ott van Hoffmann Rózsa esete. Konzekvensen csak az tud cselekedni, akiben megvan erre az igény. A Fidesz (pedig) elméletileg, identitását tekintve jobboldali (szerintem), csak nem konzervatív-keresztény-nemzeti (jobboldali), hanem neokon (vagy valami olyasféle: a neokonok egyfajta sajátos posztkommunista mutációja:-)).

www.szombat.org/archivum/h0401f.htm

ü
bbjnick

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.15. 23:31:35

@bbjnick: Hoffman egrecíroztatása, csak egy pökhendi kivagyiság orbán részéről.
orbánal fogalma sincs semmiről, mint gyöngyöspatánál. pokorni meg vinné tovább a magyarbálint utat. ő erre kap pénzt?

mandiner.hu/cikk/20110513_kdnp_hagyja_abba_pokorni_az_aknamunkat

@Elpet: még a végén spiró tényleg átírhatja Jókait - fideszes támogatással

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.15. 23:32:25

@tesz-vesz: olyan lesz majd, mint paizs miklós Odüsszeusz átirata

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.16. 11:53:05

@tesz-vesz:

Hát, ennek is el kellett jönnie:-) Van egy pont, ahol már a KDNP is besokall:-) Ahogy a Fidesz a KDNP-vel viselkedik, az valóban minősíthetetlen.

ü
bbjnick

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.06.04. 08:20:48

@bbjnick:
@tesz-vesz:

Nyilván keresztül kell esnünk néhány csalódáson. De nem hagyott a dolog nyugodni: azért mindehhez hozzá kell tenni még valamit.
Az előző kormányzatokkal nemcsak az volt a baj, hogy a hatalom olyan társadalmi csoportok kezében volt, amelyekében nem szívesen látjuk, hanem egészen konkrétan olyan extrém nézetek befolyásolták a hatalom fő vonalát, amelyek egészen ijesztő törekvéseket tettek valós lehetőségekké vagy akár konkrét intézkedéssé. Ilyen volt az egészségbiztosítási pénzek magánbiztosítók felügyelete alá helyezése, a vidék esélyeinek csökkentése az intézményrendszer visszaépítésével, a vasúti infrastruktúra sorvasztása, a családtámogatási rendszer összemosása a segélyezéssel és nagyon sokáig lehetne még sorolni.

Ezek az erők most a Fidesz kormányzásával távolabb kerültek a hatalmi centrumtól. Ez egy olyan eredmény, aminek mindentől függetlenül örülnünk kell, és ezért a kormány kritikájában még csak véletlenül sem szabad annak kozmopolita-liberális ellenzékével egy platformra kerülni.

Ami pedig a tisztán nemzeti-keresztény-tradicionális politikát illeti, azt tényként kell kezelnünk, hogy nem voltunk képesek önálló, ütőképes politikai formációt létrehozni ennek képviseletére, ezért bíztuk a képviselet feladatát a Fideszre, a dolog minden ellentmondásával együtt.

Nem kívánom eddigi kritikáitok jogosságát felülírni, de a dolgot ebből a szempontból is meg kell szemlélni. Például: nézhetitek úgy, hogy Pokorni akadályozza Hoffmann törekvéseit - ez a Fidesz liberális párt jellegéből jön -, de úgy is, hogy Hoffmann személyével megjelent egy másik felfogás is az oktatáspolitikában, aminek eddig esélye sem volt - ez pedig a Fidesz mögötti tradíciópárti magyarok erejét mutatja.

Szóval mindent összevetve: meglátjuk, mi lesz. Ha a kozmopolita-liberális erők egy időre visszább szorulnak, az is eredmény, mert időt nyerünk vele, ami idő alatt erősödhet a tradicionális élet háttere és az abban élő emberek társadalmi súlya.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.05. 06:00:46

@Elpet:

"Ha a kozmopolita-liberális erők egy időre visszább szorulnak, az is eredmény, mert időt nyerünk vele, ami idő alatt erősödhet a tradicionális élet háttere és az abban élő emberek társadalmi súlya." --- írod.

Meglátjuk, mi lesz. De ehhez viszont nekem azt kell hozzátennem, hogy (szerintem) a magyarság egy olyan beteg, akiről nem elég "levenni a bajt", hanem, mivel a betegség végletesen legyöngítette, hogy lábra tudjon állni, ahhoz föl is kell táplálni. Azaz, nem elég teret adni a "tradicionális életnek", de világos, erős és határozott nemzetpolitikával és kultúrpolitikával támogatni is kell(ene).

ü
bbjnick

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.09. 21:26:26

@Elpet: igen, eddig én is ezt gondoltam, de simán lehetséges, hogy pl a magánnyugdíj, mol is azért kellett, mert hosszabb távba gondolkozik a fidesz, a teljesen primitív mszp-nél, de akár ugyanazok is lehetnek.
most Szima kapcsán borult ki megint a feketeleves.
teljesen primitív ez a fidesztől, kövér nem letiltotta Szimának a már korábban megadott belépési engedélyét.

kkbk.blog.hu/2011/06/08/szima_szabadlabon

elképesztő a fidesz ostobasága, egészen elképesztő

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.09. 21:28:18

@bbjnick: ez így van.

sajnos a kdnp ehhez nem erős. a jobbik lehet még erős, de túl sötétek többségükben, és nagyon egoisták.
süti beállítások módosítása