Blogikus fixáció

Kis KÖZÉL, kis MAGÁNÉL, no meg némi KULTÚRA. De mindenek előtt MÉLTÁNYOSSÁG, ÁLLHATATOSSÁG - és BÉKESSÉG!
 
Ugyanakkor: CETERUM CENSEO CARTHAGINEM ESSE DELENDAM!

bbjnick (meg)írja...

Mélymagyarveszély!!!

A bejegyzések...

...teljes címlistája és leadje megtalálható az oldal alján, A BLOG TARTALMA (VALAMENNYI BEJEGYZÉS) c. dobozban.

Az olvasók és kommentelők iránti tiszteletből...

...a blogon előzetes moderációt alkalmazok.

Friss topikok / (Leg)Utóbbi hozzászólások

Közösségi blogolás

bbjnick olvassa...

A blog tartalma (Valamennyi bejegyzés)

...

Creative Commons Licenc

Vedd észre a lassú tempót és szép rubatót!

2008.12.14. 06:29 bbjnick

 
Egy kalózfelvétel a harmincas évek végéről
 
 
Bartók Béla magyar zongoraművész és zeneszerző Chopin cisz-moll nocturnjének egy részletét játsza (opus 27 no. 1) egy 1939-ben készült magánfelvételen. Itt:
 
 
(A korabeli magánfelvételek leggyakrabban rádióközvetítésekről készültek és lakklemezekre vagy, ennek hiányában, röntgenfóliából kivágott lemezekre rögzítették a megőrizni kívánt hanganyagot).
 

Szólj hozzá!

...Ha ők h*lyének néznek engem, (...), akkor én pedig alkalmatlannak (hiteltelennek) tekintem őket...

2008.12.12. 10:46 bbjnick

 
„...Ha van pár szabad perced, érdemes rászánnod egy kis időt, hiszen minden felhasználó között, aki 2008. december 25-ig frissíti az adatait, kisorsolunk 10 db (…) fényképezőgépet, 30 db (…) mobiltelefont és a 3 db fődíjat, mely egy 3 x 300 000 Ft értékű (…) Utazási Utalvány. A játék a következő oldalon indul...”
 
A hazug szolgáltató és a bennragadt e-mail-ek
 
Tegnap fontos küldeményt vártam (egyik) e-mail-címemre. Ám amikor meg szerettem volna nézni postaládám tartalmát, a következő „tájékoztatás” fogadott:
 
Kedves Felhasználónk!
 
Örömmel tájékoztatunk, hogy 100 MB-ról 2 GB-ra növeltük az egy postafiókban rendelkezésedre álló tárhelyet.
 
Ha van pár szabad perced, érdemes rászánnod egy kis időt, hiszen minden felhasználó között, aki 2008. december 25-ig frissíti az adatait, kisorsolunk 10 db (…) fényképezőgépet, 30 db (…) mobiltelefont és a 3 db fődíjat, mely egy 3 x 300 000 Ft értékű (…) Utazási Utalvány. A játék a következő oldalon indul.
  
Adatlapod frissítése után máris birtokba veheted nagyobb postafiókodat. A felhasználói adataidat frissítését most kell elvégezned. Amennyiben nem frissíted adataidat, az utolsó belépéstől számított 90 nap elteltével az inaktív fiókokhoz hasonlóan töröljük hozzáférésed. A frissítésre kerülő új adatok egy részének bekérésére a (…).hu oldalt üzemeltető (…) Zrt.-t törvény kötelezi. Azonban régi adataidat is módosíthatod, ha időközben azok megváltoztak.
 
Ez után következtek az adatok és ez:
 
Tájékoztatunk, hogy a 2008. évi XLVIII. törvény 6.§ (5) bekezdésének rendelkezései alapján a név és lakcím adat nyilvántartása kötelező.
 
Itt jön a lakcím sáv, valamint  számos legörgethető sáv a születési évre, az iskolai végzettségre, szakképzettségre, a munkahelyre, a beosztásra, a nyelvtudásra… vonatkozó opciókkal.
 
Szóval, törvény kötelezi a szolgáltatót, hogy a nevem és lakcímem (és még néhány adatocska) nyilván legyen nála tartva. (És, nyilván, engem is, hogy, ha a szolgáltatást továbbra is használni kívánom, hogy ezeket (mindezeket) az adatokat megadjam.) Logikusnak tűnik, nem?!
 
No, és még jött három kis „hozzájárulás” (választható, te döntesz, pipálsz avagy nem):
 
Hozzájárulok ahhoz, hogy az általam megadott elektronikus elérhetőségeimen a (…).hu oldalt is üzemeltető (…) Zrt. közvetlen üzletszerzési célból megkeressen. 
 
Az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat elfogadom.
 
A felhasználási feltételeket elfogadom.
 
Majd egy slusszpoén:
 
A továbblépéshez minden mezőt ki kell tölteni. Az elektronikus hirdetésekre vonatkozó beállításokat bármikor módosíthatod.
 
Tehát, minden mezőt ki kell tölteni, de ha nem szeretnél minden mezőt kitölteni, akkor, amint kitöltöttél minden mezőt, rögtön beléphetsz a postaládádba, hogy az elektronikus hirdetésekre vonatkozó beállításokat megváltoztathasd, hogy ne kelljen minden mezőt kitöltened… Korrekt üzletmenet, nemdebár?!
 
Mondhatja bárki, mi a nyűgöd lúzer júzer, a biznic az biznic, ha kell reklám, akkor van postaláda, ha nem kell reklám, akkor ne kelljen a postaláda sem! Csakhogy…
 
A szolgáltató manipulál és hazudik (és miért is adjam én meg a valós – vagy akár fiktív – adataimat egy olyan szolgáltatónak, aki kendőzetlenül manipulál és hazudik?).
 
Növeltük a tárhelyet – kezdi a beetetést a szolgáltató. Cserébe csak annyit kérünk, hogy: frissítsd az adatlapod! (A felhasználói adataidat frissítését most kell elvégezned. Amennyiben nem frissíted adataidat, az utolsó belépéstől számított 90 nap elteltével az inaktív fiókokhoz hasonlóan töröljük hozzáférésed. A frissítésre kerülő új adatok egy részének bekérésére a (…).hu oldalt üzemeltető (…) Zrt.-t törvény kötelezi.)
 
Már itt is rögtön az első két csúnyaság: a szolgáltató közli, hogy amennyiben nem „frissíted” (micsoda eufemizmus) adataidat, kilencven napon belül törli a hozzáférésedet (arról azonban nem szól, hogy, ha nem frissíted - most! - az adataidat, egyáltalán nem férhetsz hozzá a postaládádhoz!);
 
a frissítésre kerülő adatok egy részének bekérésére törvény kötelezi a szolgáltatót – olvashatjuk a tájékoztatóban (mint rövidesen ki fog derülni, semmilyen törvény nem kötelezi semmiféle adatok bekérésére a szolgáltatót!)
 
Tájékoztatunk, hogy a 2008. évi XLVIII. törvény 6.§ (5) bekezdésének rendelkezései alapján a név és lakcím adat nyilvántartása kötelező.
 
A törvény az törvény, ugye (azt illik betartani!), de azt már nem közli a szolgáltató, hogy miféle törvény is az a törvény. Mondom akkor én: az a törvény a 2008. évi XLVIII. Törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól. (Tehát, az égadta világon senki sem kötelezi a szolgáltatót a felhasználók adatainak bekérésére, ellenben arra igen, hogy ha reklámtevékenységet akar folytatni – reklámleveleket akar küldözgetni a szolgáltatás felhasználóinak – akkor ahhoz a címzettek névvel, címmel ellátott belegyezésére van szükség!) (A bejegyzés végére bemásolom a a 2008. évi XLVIII. törvény 6.§-át, lehet tanulmányozni és elmélkedni a szolgáltató korrekt/inkorrekt eljárásán.)
 
Külön pikantériája a történetnek, hogy a törvényi hivatkozás „árnyékában” a „félrevezetődött” felhasználótól még számos egyéb adatot is „bekérnek” (a születési évre, az iskolai végzettségre, szakképzettségre, a munkahelyre, a beosztásra, a nyelvtudásra vonatkozóakat).
 
Hozzájárulok ahhoz, hogy az általam megadott elektronikus elérhetőségeimen a (…).hu oldalt is üzemeltető (…) Zrt. közvetlen üzletszerzési célból megkeressen. 
 
Az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat elfogadom.
 
A felhasználási feltételeket elfogadom.
 
Világos?! Előbb, bár nem tudtad, hogy éppen azt teszed, aláírtad a szerződést (neved, címed megadásával), most kerül sor a feltételek felsorolására. Mindegyik feltétel mint opció (választható lehetőség) van föltüntetve – vagy kipipálod vagy nem, de ha nem, akkor nincs tovább, mert:
 
A továbblépéshez minden mezőt ki kell tölteni. Az elektronikus hirdetésekre vonatkozó beállításokat bármikor módosíthatod.
 
Tehát, minden mezőt ki kell tölteni, de ha nem szeretnél minden mezőt kitölteni, akkor, amint kitöltöttél minden mezőt, rögtön beléphetsz a postaládádba, hogy…
 
Fontos küldeményt vártam, de ez a küldemény már ott ragadt, abban a postaládában. De majd megkérem a feladót, küldje el újra, egy másik szolgáltatónál nyitott postaládámba. Egy biztos, ennél a manipuláló és hazudós szolgáltatónál már semmi keresnivalóm nincs. Ha ők h*lyének néznek engem, a felhasználót, akkor én pedig alkalmatlannak (hiteltelennek) tekintem őket, mint szolgáltatót. Mert rendben van, hogy valaki a „piacról él”, de tegye korrekt módon. Mert, mondjuk, ha harminc vagy akár tizenöt nappal ezelőtt küld a felhasználóinak egy e-mailt (ha már e-mail szolgáltató, talán nem esett volna nehezére) amiben tájékoztatja őket a változásokról, arról, hogy milyen törvényi kötelezettségek terhelik a reklámtörvényből következően (mint reklámtevékenységből élő e-mail-szolgáltatót), és megkéri ügyfeleit, hogy gondolják át, az új, megváltozott feltételek mellett is igénybe kívánják-e venni a szolgáltatást – mert ha nem, akkor kénytelenek törölni a hozzáférésüket – az korrekt eljárás lett volna. De ez…
 
Ám, ha nekik ez megéri, tegyék – ezzel az akcióval nagyeséllyel nyerhető egy fogyasztóvédelmi vizsgálat és még ennél is nagyobb eséllyel elveszíthető jónéhány felhasználó.
 
Gratulálunk!
 
A megígért törvényhely:
 
2008. évi XLVIII. törvény
a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
 
6. § (1) Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes személynek mint reklám címzettjének
közvetlen megkeresése módszerével (a továbbiakban: közvetlen üzletszerzés), így különösen elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján - a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel - kizárólag akkor közölhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult.
(2) Hozzájáruló nyilatkozat bármely olyan módon tehető, amely tartalmazza a nyilatkozó nevét és lakcímét, illetve - amennyiben a reklám, amelyre a hozzájárulás vonatkozik, csak meghatározott életkorú személyek számára közölhető - születési helyét és idejét, továbbá azoknak a személyes adatoknak a körét, amelyek kezeléséhez a nyilatkozó hozzájárul, valamint a hozzájárulás önkéntes és a megfelelő tájékoztatás birtokában történő kifejezését.
(3) Az (1) bekezdés szerinti hozzájáruló nyilatkozat bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható. Ebben az esetben a nyilatkozó nevét és minden egyéb személyes adatát az (5) bekezdésben meghatározott nyilvántartásból haladéktalanul törölni kell, és részére reklám az (1) bekezdésben meghatározott módon a továbbiakban nem közölhető.
(4) A postáról szóló 2003. évi CI. törvényben meghatározott címzett reklámküldeményben reklám természetes személy mint a reklám címzettje részére közvetlen üzletszerzés útján a címzett előzetes és kifejezett hozzájárulásának hiányában is küldhető, a reklámozó és a reklámszolgáltató azonban köteles biztosítani, hogy a reklám címzettje a reklám küldését bármikor ingyenesen és korlátozás nélkül megtilthassa. Megtiltás esetén az érintett személy részére reklám közvetlen üzletszerzés útján a továbbiakban nem küldhető.
(5) A reklámozó, a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője - az (1) bekezdés szerinti hozzájárulásban meghatározott körben - a náluk hozzájáruló nyilatkozatot tevő személyek személyes adatairól nyilvántartást vezet. Az ebben a nyilvántartásban rögzített - a reklám címzettjére vonatkozó - adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható át.
(6) A (3) bekezdés szerinti visszavonó nyilatkozat megtételére, illetve a reklám küldésének (4) bekezdés szerinti megtiltására mind postai úton, mind pedig elektronikus levél útján lehetőséget kell biztosítani úgy, hogy a nyilatkozatot tevő személy egyértelműen azonosítható legyen.
(7) Az (1), illetve a (4) bekezdésben meghatározott módon közölt reklámhoz kapcsolódóan egyértelműen és
szembetűnően tájékoztatni kell a címzettet arról a címről és egyéb elérhetőségről, ahol az ilyen reklámok részére
történő közléséhez való hozzájáruló nyilatkozatának visszavonása, illetve a reklám küldésének megtiltása iránti
igényét bejelentheti, továbbá - a (4) bekezdés szerinti esetben - ebből a célból a reklámküldeménynek tartalmaznia kell a lemondást lehetővé tevő, postai úton címzett, térítésmentesen feladható és könyvelt küldeményként, igazolható módon kézbesített válaszlevelet.
(8) Az (1) bekezdés szerinti hozzájáruló nyilatkozat kérésére vonatkozó közvetlen megkeresés reklámot nem tartalmazhat, ide nem értve a vállalkozás nevét és megjelölését.
 
 

Szólj hozzá!

„Nem is Európa, igen is Európa, szemüveged kapd le, tán jár még egy pofon”

2008.12.10. 12:30 bbjnick

„El kell mondanom, hogy velem hat év alatt ez idáig senki ilyen stílusban és hangnemben nem beszélt. (...) Azt hittem, hogy ez a fajta viselkedés számunkra 19 évvel ezelőtt megszűnt. Látom, tévedtem.”

konzervatorium.hu/cikkeink/koezeletpolitika/84-qnem-a-parizsi-barikadokon-vanq

www.cseh-tamas.hu/index.php?menuid=mh_7&itemid=mh_7_2&contentid=mch_7_2&vplid=2&vid=6

4 komment

Az áldozatról...

2008.12.08. 01:40 bbjnick

 
[Áldozat Az áldozat az egyik legrégebbi és legelterjedtebb vallási rítus, amely ennélfogva éppoly sokértelmű és sokféle is, mint minden olyan jelenség, amely a térben és időben annyira áttekinthetetlen vallástörténet körébe tartozik. Az ószövetségi áldozati gyakorlatot, valamint a keresztény szóteriológia és szentségtan szempontjait tekintetbe véve, az áldozat fogalmát legteljesebb alakjában, amely nincs adva minden áldozatnál, nagyjából a következőképpen írhatjuk le: áldozat az az aktus, amelynek során az arra feljogosított személy a kultikus közösség képviselőjeként egy kultikus rítus elvégzésével oly módon változtat át egy érzékelhető adományt, hogy az ezáltal kiválik a profán használatból, bekerül a ,,szent'' kategóriájának hatókörébe és ily módon Istené lesz annak kifejezéseképp, hogy az ember Isten iránti imádatában önmagát adja át a szent Istennek, és mint Isten által elfogadott és megszentelt adomány a kultikus közösség áldozati lakomáján annak jelévé lesz, hogy Isten jóindulatúan akarja az embernek Istennel való közösségét. Épp az Újszövetség számára az egész kultikus folyamat, bárhol történjék is, csak szimbóluma lehet annak, hogy az ember imádata kifejezéseképp az istenszeretetben és felebaráti szeretetben átadja magát Istennek, Ő pedig kegyesen elfogadja ezt (vö. már 1Sám 15,22; Zsolt 40,7; 51,18 és köv.; Iz 1,11; Jer 7,22; Oz 6,6; azután Mt 9,13; 23,19; Róm 12,1; Zsid 10). Ezért a szó szoros értelmében az áldozat mint a vallási aktus kifejezése csak Istennel kapcsolatban elgondolható és megengedhető. A katolikus teológiában vitatott kérdés, hogy az adománynak Isten számára történő átváltoztatása szükségszerűen a ,,lerombolás'', a ,,megölés'' jellegét viseli-e magán, ami azt fejezi ki, hogy a bűnös ember halált érdemel, vagy ez csupán másodlagos jegye bizonyos áldozatoknak. Isten imádása, amely az áldozatban kifejezésre jut, mindenkor inkább a tiszta dicsőítés, a hála, a kérés, az engesztelés jellegét ölti, és ez magában az áldozatban is visszatükröződhet. E fogalom dogmatikus alkalmazását illetően: megváltás, kereszt, elégtételelméletek, szentmiseáldozat. (Rahner, Karl–Vorgrimler, Herbert: Teológiai kisszótár. Szent István Társulat, Bp. 1980.)]
 
 
Jeanne d'Arc megérkezik Chinonba. (Korabeli német szőnyeg)
 

5 komment

süti beállítások módosítása