Blogikus fixáció

Kis KÖZÉL, kis MAGÁNÉL, no meg némi KULTÚRA. De mindenek előtt MÉLTÁNYOSSÁG, ÁLLHATATOSSÁG - és BÉKESSÉG!
 
Ugyanakkor: CETERUM CENSEO CARTHAGINEM ESSE DELENDAM!

bbjnick (meg)írja...

Mélymagyarveszély!!!

A bejegyzések...

...teljes címlistája és leadje megtalálható az oldal alján, A BLOG TARTALMA (VALAMENNYI BEJEGYZÉS) c. dobozban.

Az olvasók és kommentelők iránti tiszteletből...

...a blogon előzetes moderációt alkalmazok.

Friss topikok / (Leg)Utóbbi hozzászólások

Közösségi blogolás

bbjnick olvassa...

A blog tartalma (Valamennyi bejegyzés)

...

Creative Commons Licenc

Nagy ember volt-e Nagy Imre?

2018.08.10. 05:01 bbjnick

Olvasom: „Nagy ember volt Nagy Imre? Áthelyezik Nagy Imre szobrát a Kossuth térről a Jászai Mari térre. De mit gondol erről és Nagy Imre történelmi szerepéről az utca embere? Megkérdeztük őket. (...)” (http://mandiner.hu/cikk/20180809_nagy_imre_szobor_video_)

1. ...Nem az a kérdés, hogy nagy ember volt-e Nagy Imre és nem is az, hogy a szobra a Kossuth téren (Vértanúk terén) vagy a Jászi Mari téren álljon-e, hanem az, hogy (ha Nagy Imrének szobra állhat, akár a Kossuth téren (Vértanúk terén), akár a Jászai Mari téren, akkor) Hóman Bálintnak miért nem állhat szobra?... (Innét: http://mandiner.hu/cikk/20180809_nagy_imre_szobor_video_#commentanch6936328)

2. ...Nem az az érdekes, hogy nagy ember volt-e Nagy Imre, hanem az, hogy ki volt és mit csinált. A történelmet (mindenek előtt) nem megítélni kell, hanem megismerni. Ha ismerjük, akkor aztán már lehet akár oda-vissza is elmélkedni rajta (s minél jobban ismerjük, annál jobban lehet), de az elsődleges a múlt ismerete és az események és cselekedetek a maguk kontextusában való értelmezése, ad absurdum, megértése... (Innét: http://mandiner.hu/cikk/20180809_nagy_imre_szobor_video_#commentanch6936046)

nagyimreszobrahillergyurcsany_foto_ff_344457.jpg(http://mozgasterblog.hu/files/img/articles/6a678c5cac2a37dae775e1eadcb5d6ad/gyurcsany_nagy_imre_hiller.jpg)

÷ ÷ ÷

Néhány kapcsolódó bejegyzés: https://bbjnick.blog.hu/search?searchterm=t%C3%B6rt%C3%A9ne&searchmode=or&submit=Keres%C3%A9s

1 komment · 1 trackback

„egyetlen író sem volt inkább korának embere, mint Cervantes”

2018.08.08. 05:11 bbjnick

1 „talált szöveg” 

„(...)

...Cervantes nem volt és nem is akart hazája intézményeinek megújítója lenni. Nagy rokonszenvet keltenek bennem az olyan ezoterikus kritikusok, mint Díaz de Benjumea vagy Villegas ezredes, akik nem voltak hajlandók a Quijotét pusztán irodalmi alkotásnak tekinteni, és stratégiai, elmekórtani, teológiai vagy politikai értekezést akartak felfedezni benne. Ezekben a spekulációkban az eredmény téves, de a szándék helyénvaló, akárcsak a középkori asztrológiában. Az égitestek nem árulhatják el, milyen számot húznak ki a lottón, de a törekvés, hogy az emberek sorsát összekössék a bolygórendszerrel, nem kevesebbre épül, mint a világegyetem összetartozása. A Quijotéban nincs meg az, amit ezoterikusai látni akartak benne, de telibe találtak, amikor Cervantes könyvét legbensőbb gondjaival hozták összefüggésbe, mert a katona vagy paraszt, liberális vagy abszolutista bőre alatt mindnyájunkban van egy ember, akit élet és eszmény összefüggése izgat. Azt hiszem, igaza van Morel-Fatiónak, amikor oxfordi előadásában arra figyelmezteti a modern kritikusokat, akik vallási vagy politikai előfutárt vélnek felfedezni Cervantesben, hogy »egyetlen író sem volt inkább korának embere, mint Cervantes«. Az, hogy bírálja a papokban a jó élet szeretetét és a szüzességi fogadalom áthágását, nem mond ellent annak, hogy Cervantes hű katolikus volt, aki 1609-ben belépett az Olivar utcai kongregációba és elnyerte »a Legmagasztosabb Oltáriszentség szolgája« címet. Az a meggyőződése, hogy a hatalmon levők és a magisztrátusok a szegények természetes ellenségei, nem teszi őt a spanyol monarchia közigazgatási gépezetének ellenségévé. Az ő szemében ez a dolgok természetéből ered, s csalónak vagy bolondnak tekinti azt, aki a szokáson akarna változtatni, az emberek megváltoztatása helyett. De Cervantes nyitott szemmel néz körül, észreveszi Spanyolország szegénységét és lovagja fáradtságát: olyan béna és kimerült körülötte minden, akár a tulajdon teste. Ekkor az az ötlete támad, hogy ezt a fáradtságot egy vénemberben testesíti meg, aki nem vet számot saját korával. Fejébe ülteti a kóbor lovagság bolondériáját. S a felharsanó nevetés Spanyolország »állj« kiáltása előretörése közben, amit dicsősége idején kezdett el, de ami halálba vinné, ha folytatná.

A Quijote ezoterikus jelentése Cervantes életében van. Nagysága abban, hogy élete XVI. századunk nagyszerűségét jelképezte. Ez a kép háttere. Nem kevésbé nagy, mint ahogy az ezoterikusok képzelték.

(...)” (Ramiro de Maeztu: Don Quijote, Don Juan és Celestina. Kriterion Kk., Bukarest, 1988. 105-107. p.)

cervantesszobormadridpuzzleverzio_ff_360457.jpg(https://i3.cpcache.com/product/1028554781/don_kichta_monument_in_madrid_espana_puzzle.jpg?color=White&height=460&width=460&qv=90)

÷ ÷ ÷

Néhány „talált szöveg”: http://bbjnick.blog.hu/search?searchterm=%E2%80%9Etal%C3%A1lt+sz%C3%B6veg%E2%80%9D&searchmode=sentence&submit=Keres%C3%A9s

Néhány kapcsolódó bejegyzés: https://bbjnick.blog.hu/search?searchterm=quijote&searchmode=or&submit=Keres%C3%A9s

Szólj hozzá!

Magyar nacionalizmus?

2018.08.08. 05:01 bbjnick

Idézek egy párbeszédrészletet egy cikk alatti kommentfolyamból (innét: http://mandiner.hu/cikk/20180806_magyar_alt_right_nem_letezik):

– Magyar alt-right helyett létezik egy anakronisztikus nacionalizmus. Konzervativizmus meg alig kimutatható. Amerikában a republikánus párton belül talán még a konzervatívok dominálnak, akik lefogják Trump kezét. Ez a nagy különbség. Nálunk meg van egy Orbán, aki olyan, mint az elszabadult hajóágyú.

– Hol látsz te itt nacionalizmust? Konkrét példákat kérnék tőled, mert komolyan érdekel. A magyarok még ahhoz is túl individualisták, hogy kultúrnacionalisták legyenek, nemhogy valami szaftosabb, tökösebb etnicizmusba vagy fajiságba merüljenek bele. Egy létező és masszív történelmi-politikai hagyomány él Magyarországon, de az már kb. ötszáz éve, a függetlenségi hagyomány. És ez is ésszerűségi okokra vezethető vissza. Mohács óta folyamatos birodalmi szorításban élünk és a birodalmi nyomással-szorítással szemben a függetlenségiség az egyetlen védekezési lehetőségünk.

÷ ÷ ÷

Néhány kapcsolódó bejegyzés

https://bbjnick.blog.hu/search?searchterm=p%C3%A1rbesz%C3%A9d&searchmode=or&submit=Keres%C3%A9s

https://bbjnick.blog.hu/search?searchterm=nacionali&searchmode=or&submit=Keres%C3%A9s 

https://bbjnick.blog.hu/search?searchterm=f%C3%BCgg&searchmode=or&submit=Keres%C3%A9s

Szólj hozzá!

Kétségtelenül

2018.08.06. 05:01 bbjnick

Olvasom: „(...) ...az emberi méltóság és a szólásszabadság képviselete ma antiliberális pozíció. (...)” (http://mandiner.hu/cikk/20180804_megadja_gabor_nem_szegyen_antiliberalisnak_lenni)

...Ez kétségtelenül így van... (Innét: http://mandiner.hu/cikk/20180804_megadja_gabor_nem_szegyen_antiliberalisnak_lenni#commentanch6925051)

÷ ÷ ÷

Néhány kapcsolódó bejegyzés: https://bbjnick.blog.hu/search?searchterm=liber&searchmode=or&submit=Keres%C3%A9s

Szólj hozzá!

Bizonyítottan

2018.08.04. 05:01 bbjnick

Olvasom: „(...) Folytatnia kell szabadságvesztés büntetése letöltését Németország egyik legismertebb holokauszttagadójának, Ursula Haverbecknek – mondta ki a szövetségi alkotmánybíróság egy pénteken kihirdetett határozatában. A testület elutasította a 83 éves nő alkotmányjogi panaszát, amelyben a többszörösen büntetett holokauszttagadó a véleményszabadságra hivatkozva támadta meg az ellene az egyik ügyében, 2016 novemberében a Verden városi bíróságon hozott ítéletet. Az alkotmánybíróság közleménye szerint a holokauszt tagadása bizonyítottan hamis tényállítás, amelyet a panaszos az ügyében eljáró bíróságok megállapítása alapján szándékosan tett, mindez pedig nem fér össze a véleményalkotásnak és a vélemények terjesztésének az alaptörvényben garantált szabadságával. Ezért nincs helye a panasznak, és a panaszosnak le kell töltenie jogerősen kiszabott büntetését. (...)” (http://mandiner.hu/cikk/20180803_bortonben_marad_az_egyik_legismertebb_nemet_holokauszttagado)

...Én csak azt szeretném kérdezni, hogy ezek szerint bárkit börtönbe lehet csukni, ha téved? Ha az alkotmánybíróság álláspontja helytálló, akkor csak egy módja van annak, hogy bizonyosan megússzuk a börtönt, ha mindenre azt mondjuk: nem tudom. Vagy akkor azért csuknának le, mert „a holokauszt tagadása bizonyítottan hamis tényállítás”, így a holokausztkánon és -kultusz nem ismerete is holokauszttagadás?... (Innét: http://mandiner.hu/cikk/20180803_bortonben_marad_az_egyik_legismertebb_nemet_holokauszttagado#commentanch6923370)

÷ ÷ ÷

Néhány kapcsolódó bejegyzés: https://bbjnick.blog.hu/search?searchterm=holokauszt&searchmode=or&submit=Keres%C3%A9s

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása