Blogikus fixáció

Kis KÖZÉL, kis MAGÁNÉL, no meg némi KULTÚRA. De mindenek előtt MÉLTÁNYOSSÁG, ÁLLHATATOSSÁG - és BÉKESSÉG!
 
Ugyanakkor: CETERUM CENSEO CARTHAGINEM ESSE DELENDAM!

bbjnick (meg)írja...

Mélymagyarveszély!!!

A bejegyzések...

...teljes címlistája és leadje megtalálható az oldal alján, A BLOG TARTALMA (VALAMENNYI BEJEGYZÉS) c. dobozban.

Az olvasók és kommentelők iránti tiszteletből...

...a blogon előzetes moderációt alkalmazok.

Friss topikok / (Leg)Utóbbi hozzászólások

Közösségi blogolás

bbjnick olvassa...

A blog tartalma (Valamennyi bejegyzés)

...

Creative Commons Licenc

...ebbe akar maga kamaszgyerekeket bevonni?!...

2012.12.22. 15:55 bbjnick

...politikai pedofília...

...Mindenki (ott, akkor és) úgy tüntet, ahogyan jólesik neki, de gimnazistákat (heccelni), agitálni, tüntetésre ösztönözni, politikai pedofília: olyan, mint mikor a cigányok a gyerekeket küldik lopni, mert ők (még) nem büntethetőek.

(...)

Ez már tényleg mindennek a legalja! ...kamaszgyerekeket bevonni olyan játszmá(k)ba, ami(k)ről semmi fogalmuk nincs és ami(k)hez semmi közük, aljasság.

(...)

...az iskolaigazgatók (akár) meg is tilthatnák, hogy az iskoláikban a gyerekek között agitáljanak, szervezkedjenek. De (elsődlegesen) nem megtiltani kell(ene), hanem felelősen kell(ene) hozzáállni a kérdéshez. A tanároknak például nyíltan, őszintén kell(ene) beszélniük a diákokkal, meg kell(ene) velük ismertetni(ük) a kérdést a maga összetettségében, tudatosítaniuk kell(ene) bennük, hogy mivel még nem szavazópolgárok, így kompetenciájuk és felelősségük is korlátozott és fel kell(ene) őket készíteni(ük) (meg kell(ene) próbálni felkészíteni őket) a politikai manipulációval szembeni immunitásra.

(...)

(Nagy szeretettel kérdezném a (nagy) demokratákat:) Nem kellene-e föltennünk magunknak a kérdést, hogy az-e a fontosabb, hogy egy fiatalkorú élhessen véleménnyilvánítási jogával vagy az-e, hogy gyerekeinket megvédjük a politikai manipulációtól? Ha egy gimnazistát nem tekintünk politikailag érettnek (hiszen választójoggal nem rendelkezhet), akkor miért érezzük érettnek ahhoz, hogy politikai agitátoroknak szolgáltassuk ki?... (Innét: mandiner.blog.hu/2012/12/18/a_nehezzene_slagergyarosai_european_mantra_az_uj_godorben#comments & mandiner.blog.hu/2012/12/18/fiatal_magyarok_razzak_az_utcat#comments)

...ebbe akar maga kamaszgyerekeket bevonni?!... (...ebben a mostani „felsőoktatási vitában” senkinek nem érdeke a megegyezés...)

...1) Tegnap este beszélgettem egy középiskolai tanárral, náluk, az ő iskolájukban, gyakorlatilag, egyértelmű a tanári kar véleménye, hogy ebből a csúfságból ki kellene hagyni a középiskolásokat.

2) Hogy mi a politikai manipuláció, arra szemléletes illusztrációt szolgáltat a jelen eset: ebben a mostani „felsőoktatási vitában” senkinek nem érdeke a megegyezés. A kormány célja, hogy (el)értelmetlenítse a vitát (B_lognak most az a feladata, hogy minden követelést olyan kontextusba helyezzen, ahonnét az okafogyottnak tűnik), az ellenzék célja, hogy ellehetetlenítse a vitát (a ballib agitáció az irányba folyik, hogy bebizonyítsa, a kormány nem vita- és kompromisszumképes, ott sem (az), ahol egyébként még az is volna). A kormány célja az, hogy kifárassza az „ellenállást”, az ellenzék célja az, hogy minél inkább destruálja a társadalmat. Ebbe akar maga kamaszgyerekeket bevonni?!

3) Tudja, én még a nyolcvanas években tanultam a demokrácia gyakorlatát* ((...) ez tananyag volt a középiskolában:-)) [......................../.] A középiskolákban a nyolcvanas évek óta létezik a diákönkormányzati rendszer, aminek (elvileg) az a feladata, hogy a diákokat érintő kérdésekben biztosítsa (a diákok számára) az információhozjutás lehetőségét és a (demokratikus) véleményalkotás és -nyilvánítás jogát. Jelen helyzetben is lehetőségét nyújt(h)a(t)na ez az intézményi keret ahhoz, hogy a diákok, az őket foglalkoztató kérdéseket, megfogalmazzák és azokra válaszokat kapjanak. (Ahol felelős pedagógusokra van bízva a diákönkormányzat(iság), ott ez egyúttal a politikai manipuláció betörésétől is óvja az intézményt és a diákokat.)... (Innét: mandiner.blog.hu/2012/12/18/a_nehezzene_slagergyarosai_european_mantra_az_uj_godorben#comments)

*...A nyolcvanas évek második felében a reformértelmiség (párttámogatással) nagyon komoly kísérleteteket tett, hogy a közép- és felsőoktatás bázisáról (a diákokkal megismertetve, elsajátíttatva a demokrácia alapszabályait és alapműveleteit, készséggé fejlesztve bennük a demokratikus gondolkodást), egy, az addiginál sokkal elevenebb demokratikusabb közéletet hívjon életre... [......................../.] (Innét: mandiner.blog.hu/2012/12/18/a_nehezzene_slagergyarosai_european_mantra_az_uj_godorben#comments)

...agitáció, jogi köntösbe burkolva...

...a ballibbanditizmus (a balliberális „eszmerendszer") sem tud szépen kimúlni... (mk27.blog.hu/2012/12/14/_a_ballibbanditizmus_a_balliberalis_eszmerendszer_sem_tud_szepen_kimulni)

Egy állásfoglalás A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) Tüntetés vagy sztrájk az iskolában? c. állásfoglalásával kapcsolatban (a TASZ-állásfoglalás itt olvasható: ataszjelenti.blog.hu/2012/12/18/tuntetes_vagy_sztrajk_az_iskolaban):

...Ez nem jogismertetés, hanem jogértelmezés, a politikai szabadságjogok program egy aktivistájának politikai állásfoglalása...* Maga is betonkemény politika. Agitáció, jogi köntösbe burkolva. (...)

De a legnagyobb probléma nem ez vele, hanem az, hogy semmilyen formában nem járul hozzá ahhoz, hogy az érintettek valóban „képbe kerüljenek”, hogy megértsék a konfliktus lényegét, abban a maguk szerepét, hogy átláthassák, valójában milyen jogi lehetőségeik (is) vannak (jólfelfogott) érdekeik érvényesítésére...

*...Ezt az állásfoglalást, így, ezekkel a törvényhelyi hivatkozásokkal, simán meg lehetne fogalmazni úgy is, hogy a gyülekezési jog, a középiskolákban való gyakorlásának jogellenességét (de legalábbis --- jogszabályütközések miatti --- kivitelezhetetlenségét) bizonyítsa. (S, nyugodjunk meg, meg is teszik majd a politikai szabadságjogos fiúk-lányok, ha vélt vagy valós érdekük úgy kívánja.)... (Innét: mandiner.blog.hu/2012/12/18/a_nehezzene_slagergyarosai_european_mantra_az_uj_godorben#comments)

...azok a kölcök, ha megkérdeznék tőlük (nyilván senki nem fogja), nem tudnák megválaszolni, hogy valójában (és konkrétan) miért (is) mentek arra a hídra...

...Ebben a történetben nem az a legocsmányabb, hogy velejéig hazug, nem is az, hogy ezt a hazugságot mindegyik fél izomból hizlalja (egy józan hang nem hallható sehol, végig a vonalon csak undorító uszítás), hanem az, hogy kamaszokat használnak eszközül az aljasságaikhoz (politikai pedofília)!

(A kormány arra játszik, hogy elértelmetlenítse a vitát, az ellenzék arra, hogy ellehetetlenítse a megegyezést. F_sza!)

Könyörgöm! Van itt egyáltalán egy ember is, aki meg tudná mondani, hogy valójában (és konkrétan) min/miről is folyik a vita?!

...az, hogy valakit előállítanak, ha hidat foglal, szerintem, azon semmi meglepődnivaló nincs. A probléma nem ez, hanem az, hogy azok a kölcök, ha megkérdeznék tőlük (nyilván senki nem fogja), nem tudnák megválaszolni, hogy valójában (és konkrétan) miért (is) mentek arra a hídra!

Ebben a történetben a magyar demokrácia (politikai elitestől, civilestől, jogvédőstől, intézményrendszerestől, törvényestől és törvényszelleméstől, háttérhatalmasdistól, közvéleményestől és demokratikustudatostól, mindenestől) lehúzta magát a klotyón!... (Innét: mandiner.blog.hu/2012/12/20/a_hidfoglalo_hallgatok_es_a_rendorallam?fullcommentlist=1#comments)

...a legkézenfekvőbb a minőségi szűrés volna és a (felsőoktatás) finanszírozás(ának) szolidaritásalapú megteremtése...

...Nem tudom, hogy mit nem lehet azon megérteni, hogy a pénztárca vastagsága meghatározza a mulatság bőségét, kereteit?! Nem finanszírozhatjuk mindenki felsőfokú tanulmányait, mert nincs rá pénzünk.

A legkézenfekvőbb a minőségi szűrés volna és a (felsőoktatás) finanszírozás(ának) szolidaritásalapú megteremtése.

Egyrészt: teljesen magátólértetődő volna (szerintem), hogy az állam (a felelős gazdálkodás jegyében) meghatározza, hogy milyen képzéseket, milyen mértékben támogat.

Másrészt: annak is nyilvánvalónak kellene lenni(e), hogy a(z állami finanszírozású) felsőoktatásbajutás feltételeinek elsődlegesen minőségi kritériumoknak kell(ene) lenniük: kétlépcsős, központi és intézményi (az adott szakra való alkalmasságot felmérő) felvételi rendszert kell(ene) bevezetni.

Harmadrészt: a finanszírozás biztosításának legnyilvánvalóbb módja a diplomás adó volna/lehetne, a finanszírozás stabilitását ez megnyugtatóan biztosít(h)a(t)ná és a szolidaritás elvének is leginkább ez felelne meg.

Önköltségesen, természetesen, mindenki azt tanul(hatna), úgy és annyi ideig, ameddig akar és a különféle (civil és szakmai szervezetek, egyházak stb. által működtetett) ösztöndíjak is jelentősen bővít(h)enék a továbbtanulás-finanszírozási lehetőségek palettáját... (Innét: mandiner.blog.hu/2012/12/20/felveteli_pontszamok_ilyen_orszag_pedig_nincs_ccclxii#comments)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bbjnick.blog.hu/api/trackback/id/tr725102673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bell & Sebastian 2013.03.28. 13:46:20

Nu, págágyí, hát mit nem képzel? Még hogy kimúlni, lelküket visszaadni a teremtőnek újrahasznosítás végett? Ilyen itt nem lesz, szemforgató farizeus fiából előbb válik haszontalan zélóta. :)