Felizzott a „közvélemény”; a politikai elit, a sajtó és az internetes platformok közönsége egyaránt igyekszik mihamarább mélységes erkölcsi felháborodásának hangot adni, mert a 888.hu újraközölte T. J. mszp-s politikus feleségének kb. két évtizedes erotikus fényképeit (azidőtájt T. J.-né, született R. T. hivatásos fotómodell volt és bájaival volt tele a korabeli „szaksajtó”). Sehr gut! Nekem csak egy (pontosabban: három) kérdésem volna:
...Emlékeztek még László Petrára? Mit műveltek, mit műveltetek vele? Érdekes, hogy akkor elmaradt a felháborodás! Egy kétségbeesett, kiszolgáltatott nőt lincselt a patkánysajtó és lincselt a csőcselék és senkinek nem sajogtak az erkölcsei! Ez volna a közerkölcs?... (innét: media.mandiner.hu/cikk/20160124_g_fodor_gabor_a_konzervativ_ujsagirasrol#comment325497)
Kapcsolódó bejegyzés: bbjnick.blog.hu/2015/09/15/l_p_elveszett_tisztessege
***
Apdét vagy kiegészítés, 2016. január 28.:
„(...)
A farizeizmus nem szimpla képmutatás, hanem kidolgozott életrend, és nem azon alapszik, hogy valakinek a vásáron vemhes szamarat adok el, holott a szamár nem vemhes, hanem morálisan intakt, sőt magasrendű embernek tüntetem fel magam, aki a humánus értékek megvalósítását tartja fontosnak, holott kizárólag világi gyarapodásra törekszem és a morális magatartást fedezéknek használom fel
(...)
A farizeizmus egzisztenciális életszerkezet, amelynek értelme a következő:
— aki azt kívánja, hogy a társadalomban komolyan vegyék, annak erkölcsi értékeket kell megvalósítani (tisztesség, becsület, igazmondás, segítő készség);
— aki azt kívánja, hogy gyarapodjék, annak fel kell ismernie, hogy erkölcsi magatartással célhoz nem ér, s így tisztességet, becsületet, igazmondást, és így tovább, mellőznie kell.
A kettő együtt nem megy. A farizeizmus azt csinálja, ami nem megy, és azt szisztematikusan kiépíti, a gyarapodás életrendjét a morális maga tartás látszatával fedezi.
(...)
A farizeus morál a hírben, tekintélyben, vagyonban, hatalomban való gyarapodásnak önvédelmi stratégiája, hogy az ember szociális súlyát megőrizze. Az ember azt akarja, amit nem lehet, egyszerre az életben győztesnek és emberileg igaznak lenni. Nem vemhes szamarat vemhesnek eladni nem lehet, mert az vásári trükk, gazdasági sérelem, a szocialitás síkján lezajlott egyszerű csalás és jogi eset. A farizeizmus azzal, hogy kizárólag világi gyarapodásra épített életrendjét morális képmutatással fedezi és nemcsak meg akar gazdagodni, hanem intakt fensőbbség látszatában kíván élni, az nem trükk, és nem csalás és nem jogi eset, de még csaknem is immoralitás, hanem léthazugság, mert nem tárgyi tény, hanem lényének valódi arca felől téveszt meg. A farizeizmus nem társadalmi és nem morális romlottság, hanem organizált létkorrupció. A farizeizmus az antikrisztusi egzisztencia legelső és legáltalánosabb megnyilatkozása.
(...)” (Hamvas Béla, 1963 --- hamvasbela.uw.hu/Antikrisztus.htm)