Blogikus fixáció

Kis KÖZÉL, kis MAGÁNÉL, no meg némi KULTÚRA. De mindenek előtt MÉLTÁNYOSSÁG, ÁLLHATATOSSÁG - és BÉKESSÉG!
 
Ugyanakkor: CETERUM CENSEO CARTHAGINEM ESSE DELENDAM!

bbjnick (meg)írja...

Mélymagyarveszély!!!

A bejegyzések...

...teljes címlistája és leadje megtalálható az oldal alján, A BLOG TARTALMA (VALAMENNYI BEJEGYZÉS) c. dobozban.

Az olvasók és kommentelők iránti tiszteletből...

...a blogon előzetes moderációt alkalmazok.

Friss topikok / (Leg)Utóbbi hozzászólások

Közösségi blogolás

bbjnick olvassa...

A blog tartalma (Valamennyi bejegyzés)

...

Creative Commons Licenc

„Elhiggyed, édes hazám, Magyarország, ha a Boldogasszony tanácsát követed, és magadat megeszmélvén, abban eljársz, amit az ő szent Fia parancsol, foganatja lészen a Szűz könyörgésének.”

2009.08.17. 14:32 bbjnick

 
A bejegyzés közvetlen előzménye itt olvasható: magyarido.blog.hu/2009/08/17/pazmany_peter_fohaszkodasa_a_hazaert
 
Az elmúlt héten (augusztus 9. és 14. között) több, mint négyszáz tizen-huszonéves fiatal zarándokolt el Kisvárdáról Hajdúdorogra a máriapócsi Könnyező Mária-kegyképhez (amely, a pócsi templom felújítása alatt, Hajdúdorogon „van jelen”). A zarándoklatot Kocsis Fülöp görögkatolikus püspökatya vezette. A „gyerekek” naponta nagyjából húsz kilométert gyalogoltak; az útjukba eső településeken (Anarcs, Nyírkarász, Petneháza, Baktalórántháza, Nyírgyulaj, Ófehértó, Máriapócs, Kisléta, Nyírgelse, Szakoly, Balkány, Geszteréd/Biri, Bököny/Érpatak, Újfehértó) a helybeliek mindenütt nagy szeretettel fogadták és vendégelték meg/szállásolták el őket; érkezésük mindenhol a közösség számára ünnep, jelentős és emlékezetes hitéleti esemény volt. (Biztos forrásból tudom, hogy a görögkatolikusok mellett igen szép számmal vettek részt (a zarándoklaton) római katolikus és protestáns (!) fiatalok is.)
 
Augusztus 15., az Egyházban, Mária elszenderülése – magyarul: Nagyboldogasszony – vagy ahogy a görögkatolikus testvérek mondják az Istenszülő elszenderedése és mennybevitele ünnepe. Az ifjúsági zarándoklat erre az ünnepre érkezet meg Hajdúdorogra.
 
Másnap, augusztus 16-án, tartották az utolsó zarándoklatot Hajdúdorogon a könnyező kegykép jelenlétében (Nagyboldogasszony-zarándoklat). Délelőtt az ifjúsági zarándoklat tagjai és a máshonnan érkezett zarándokok közös ünnepi Szent Liturgián vettek részt a hajdúdorogi görögkatolikus székesegyház kertjében.
 
***
 
– Olyan, mint egy óvoda! – jegyezte meg (talán némiképp ironikusan, talán némiképp kritikusan) a liturgia alatt a templomkertben jövő-menő, játszó apróságokra utalva kamaszfiam. – Addig jó, míg olyan, mint egy óvoda... – válaszoltam neki (csöppet sem ironikusan és csöppet sem kritikusan).
 
***
 
A liturgia után körmenet következett, majd, miután a nagyjány is érzékeny búcsút vett zarándoktársaitól, a papjuk által vezetett nyírkarásziak közé bekéredzkedve a könnyező kegykép előtt imádkoztunk Boldogasszony Anyánkhoz.
 
***
 
Magyarország, én így szeretlek!
 
 
Gyóntatás a templom udvarán
Fotó: Lantos M. 1982.
 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bbjnick.blog.hu/api/trackback/id/tr341315087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.08.17. 20:23:59

Jó dolog az az óvoda fíling. Tavasztól őszig nálunk is ez megy minden vasárnapi istentisztelet alatt a templomkertben. Hála az égnek sokan vannak. :)

Már egy ideje fel szeretnék tenni a blogomra egy bejegyzést a hajdúdorogi ikonosztázról. Nemrég (nem először, nem utoljára) voltam ott fotózni. A feleségem restaurálta a festményeket még a 2000-es évek első felében.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.17. 20:26:26

Balatonőszödön (igen, ott) is van egy kis templom, gyakorlatilag inkább Világos területén, a bicikliút mellett. Alig nagyobb egy kápolnánál.
Annak most volt a búcsúja. Mi is majdnem ott voltunk, mint tavaly. De az időnkkel nem mindig gazdálkodhatunk, mint szeretnénk. Folytatnám:
"Kegyes pátrónánk,
ne feledkezzél meg..."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.18. 18:57:18

@Gasper:

Én ezt nem értem, tegnap este óta nem tudtam belépni a blogra, most meg többszörre sem tudtam elküldeni a kommentet:-( Kíváncsi leszek, most sikerül-e?!

Azt akartam mondani, ha a blogmotor engedte volna: én szívesen olvasnék egy, a hajdúdorogi ikonosztázról szóló, bejegyzést, sok fotóval:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.18. 19:04:46

@Mormogi Papa:

Boldogasszony, Anyánk, régi nagy Pátronánk,
nagy ínségben lévén így szólít meg hazánk:
Magyarországról, Édes hazánkról,
ne feledkezzél meg szegény magyarokról.

ü
bbjnick:-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.18. 20:04:21

@bbjnick: Köszönöm a kiigazítást, bár szerintem több változatban is él, de a lényeg, az nagyon ott van...
Főleg az Általad elébb leírt szövegben :-)

@Gasper: Csatlakozom az előttem szólóhoz: én is szívesen olvasnék róla, mellé sok-sok képet nézdegélvén :-)))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.19. 18:46:18

@Mormogi Papa:

Nem, nem:-) Nem szerettelek volna kiigazítani, csak szerettem volna csatlakozni az éneklőkhöz:-)

ü
bbjnick

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.19. 20:55:05

@bbjnick: Pontosan ezt a szándékot, a jószándékot érzékeltem én is :-)
Kegyelemteljes Ünnepet !

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.20. 01:20:21

@Mormogi Papa:

Köszönöm és szintúgy kívánok nektek is!

ü
bbjnick

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.08.20. 08:17:49

Hosszú, talán egy kissé locsogó kommentemet elvitte egy buta mellényúlás. Nem írom újra, csupán egy részletét.
A nyolcvanas évek végén, az első várbéli kézműves vásárról hazafelé összetalálkoztam egy méltóságteljes lassú menettel. Népviseletbe öltözött idős asszonyok és férfiak vezették énekelve. Hatalmas gombóccal a torkomban, megrendültem álltam a járda szélén. Reményt éreztem, az ujjászületés, a megtisztulás, megszabadulás reményét.
Nem tudtam mennyi tiprója, gyűlölködője lesz majdan, és idővel mivé válik ez a pöffeteg sereg.
Szép ünnepet kivánok mindenkinek!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.08.22. 21:05:08

Kedves @inszeminator:

megpróbáltam visszagondolni, ameddig visszagondolni tudok és csak ezt "láttam": amióta az eszemet tudom, mindig, mikor már végképp feladtam volna a reményt, hogy létezik valami élhető emberi "viszonylat", mindig átsegített a kétségen egy-egy nagyon pozitív tapasztalat. Aztán megint jöttek nehezebb idők, de mire újra elfogyott volna a bizalom, ismét jött egy bizonyosság (hogy sokkal inkább én vagyok sz*rból és nem az egész világ:-)) Persze, bármi jöhet és bármi lehet, elbizakodottságra semmi okunk, olyan próbák várhatnak ránk, amikről nemhogy fogalmunk, de (rém)képünk sem lehet, de ha a reményt is föladnánk, akkor...

Lehet, hogy ez tényleg egy "meccs"?!:-) És amíg a csapatunk játszik, addig még nem dőlt el végérvényesen semmi?!:-)

Ezt a jelenlegi helyzetre ugyanúgy értem, mint az általános emberi viszonyokra.

ü
bbjnick

ui. És abban is csak hinni, bízni tudok, hogy jó "csapatban" játszok:-)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.08.24. 17:28:43

@bbjnick: @Mormogi Papa: majd megpróbálok rajta lenni a szeren. :)
süti beállítások módosítása